Gå til innhold

Dere som har litt peiling på OS og jobb se her litt:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har satt meg opp som ringevikar i barnehager, Hvordan er det med os da? Såg på nettsiden at man kunne tjene noe med 30 000 i året før os ble redusert?har jeg forstått det riktig? det er vell bare 2 mnder det, hvor mye er det os blir redusert med da?

Jeg skal være i en bhg frem til 7 desember det er litt over 1 mnde.

Hvordan er det med os da? Mister jeg mye?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du kan tjene opp til frikortbeløpet før os blir redusert, frikortbeløpet er på 1/2 g som er ca 34 400 kr for øyeblikket

jeg tror ikke det er noe problem for deg å jobbe opp til dette beløpet uten å melde fra selv om du jobber det inn på 2 måneder.

men det vil gå ut over bostøten neste år og reduserte barnehagepriser om kommunen din har det.

kommer du over 34 400 mister du også småbarnstillegget om du har det

Skrevet

Jeg trodde du kunne tjene opp til 3000,- kr i mnd, som tilsammen utgjør 36000,- på et år. Ville tatt det opp med nav, for da er det vel best å være forberedt!?

Skrevet

Så jeg trenger ikke å melde fra til nav? Jeg tenkte jeg skulle det men har jo ikke peiling på hvor mye jeg kommer til å tjene,.

Vil jo ikke gå en smell heller:/

Redusert bhg pris har jeg ikke, men småbarnstilleget har jeg, Hmm.

Mister jeg bostøtten helt?

Skrevet

de sa til meg at det gikk på "hvor mye totalt i løpet av et år".

fordi de ikke kunne stille os frem og tilbake vær måned. (det koster dem masse og fikse)

men man kan få full os selv om man allerede har tjent 200 000 det året. fordi de da tar utgangspunket i dagens sitvasjon (altså om man søker fra august foreksempel)

men enig i at hun burde ringe de selv og spørre (aller helst sende en mail så hun hra det skriftlig)

for dette er nok gråsone

Skrevet

regn ut hvor mye du eventuelt vil tape i bostøtte på

husbanken.no

men småbarnstilleget mister du bare om du går over frikortbeløpet altså, men da mister du alt

Skrevet

Takk :) da sender jeg de en mail:)

Skrevet

Du kan tjene opp til 3000 kr hver mnd uten at det går utover OS. Det betyr at du ikke kan tjene mer enn dette per mnd, gjør du det, trekkes det av OS. Det store beløpet på over 30 000 er det du kan tjene i løpet av ett år, men da fordelt ut over 12 mnd.

Dvs siden du da kommer til å ha en usikker inntekt vil du da måtte sende inn kopi av lønnslipp hver mnd. Det er fordi du mest sannsynlig som ringevikar kommer til å tjene forskjellig fra mnd til mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...