Gå til innhold

Deprimert mann... Noen med erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er redd han kan finne på å ta livet sitt. Alt han gjør er å røyke, sove og gå på jobb, en jobb han ikke lenger har. Hans mor døde for et halvt år siden og for tre måneder siden mistet han jobben, og har bare ut måneden igjen. Han er bare helt utav seg, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han må nesten finne ut av dette selv...

Man kan ikke helbrede andre mennesker! Men et par ting du kan gjøre for å få fortgang i saken, er å snakke om det som er vanskelig. Snakke om å søke på jobber, snakke om å oppsøke lege/psykolog, snakke om å finne prosjekter hjemme som kan få dagene til å gå og holde tankene litt på avstand.

Det er pyton å ha en deppa mann, men samtidig er det ikke noe å gjøre med, hvis ikke han selv ser mulighetene.

For din egen del bør du så mye som mulig bevare ditt sosiale liv, slik at han ikke drar deg ned i mørket sitt. Kan også være en ide å "tvinge" han til å sosialisere seg av og til, i settinger der dere har venner på besøk, slike ting.

Lykke til..

Skrevet

Han er ganske heldig som har venner som stiller opp for seg, så sosial er han i større grad enn meg. Man kan røyke sammen vet du, og han snakker mye om problemene sine med kamerater iallefall, men han vil ikke prate så mye med meg. Han sitter helt taus den tiden han er inne og våken, selv om det ikke er så ofte.

Jeg er bare så bekymret for hva han tenker på, forventer sånn halvveis at han er død om han har vært for lenge på badet og sånn...

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...