Gå til innhold

stemmer dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

at jeg som gravid har et annet blod omløp en fosteret slik at få av stoffene går direkte til fosteret, det eneste som passerer morkaken er antistoffene?

at vaksinen ikke settes direkte i blodet?

men i muskelen?

trenger svar på dette da dette er avgjørende for om jeg skal ta vaksinen eller ikke. noen som har linker til info som støtter dette

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere har hvert deres blodomløp, men det aller meste av ulike stoffer går over til fosteret.

Skrevet

Dere deler ikke blodomløp, nei. Ungen har sitt og du har ditt. Ungens blod trekker til seg det ungen trenger fra morkaken, i en form for utveksling der. Som oksygen, næring og antistoffer mor har og barnet trenger.

Alle vaksiner settes i muskel, og ikke i blodåre.

Skrevet

men stoffene fra vaksina kommer jo ikke rett i blodet om den blir satt i muskelen? eller er jeg helt på bærtur?

HI

Skrevet

Vaksinen settes IKKE i blodet. Tenk på forskjellen når det tas blodprøve og når det settes en vaksine. Ved blodprøve må de lete seg frem etter blodåren mens ved vaksine settes nålen bare rett inn i armen.

Skrevet

Synes du må snakke med fastlegen din eller noen andre du vet er helsefaglig utdannet om dette. Ikke baser valget om vaksine på svar her innefra. Folk tror mye og ordlegger det ut som sannheter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...