Gå til innhold

trenger desperat hjelp ang søvn!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

vesla på 2år nekter å sove på kvelden, vi prøver å være konsekvent men hun hyler så det høres ut som noen virkelig gjøre henne noe vondt så vi prøver å sitte der inne med henne men det hjelper ikke:( vi trenger desperat råd nå, det har vært slik en noen uker no å vi vet ikke hva vi skal gjøre lengre, vi har prøvd å sitte der med hun, prøvd å gå ut, vet ikke hva mer vi skal gjøre.. noen som har gode råd? lurer på å dra til legen å få sjekket om det er noe med ørene hennes, for hun har villet at jeg har skulle holdt henne der de siste dagene når jeg har vært der inne med henne..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når legger dere henne?

Sover hun fortsatt på dagen?

Skrevet

vi legger henne i 7 tiden, har prøvd å legge henne tidligere og senere, ingen virkning.. hun sov 45min men vi har gått ned til 30 min, hun trenger en liten hvil på dagen ellers er hun helt umulig fra vi kommer hjem fra barnehagen, men det kan kansje ha noe med at hun i det siste har sovnet i 9tiden og våknet kl 5.. mulig hun ikke hadde trengt søvn på dagen om hun hadde sovet skikkelig på natten?

Skrevet

Vet ikke om dette er noe hjelp, men: Vi har også hatt problemer med søvn i høst, jenta vår er 2 år og 2mdn. Vi merker ingen forskjell om hun sover en halvtime eller en og en halv time på dagen. Kun i helgene når hun ikke sover på dagen, sovner hun rundt kl 7. Vi har rett og slett holdt henne oppe til hun selv vil gå og legge seg. Skjer en gang mellom 8 og 9. Da slipper vi å sloss med henne, og gir beskjed i barnehagen om soving fra dag til dag ut fra hvordan natten har vært.

Skrevet

Kutt ut dagsøvnen. 30 - 45 minutter høres ikke mye ut, men det er mer enn nok til å ødelegge kveldene.

Selvfølgelig vil hun være stuptrøtt de første dagene, men det går seg til raskt.

Skrevet

takk for råd, vi gikk ned til 30min i dag så jeg prøver å se om det går seg til med 30 min denne uken, altså torsdag og fredag, vist det ikke blir bedre prøver vi å ikke latt henne hvile i helgen her hjemme å videre i barnehagen neste uke.. vist ikke det hjelper så skal jeg prøve det som en over sa om å latt henne være våken til hun ikke orker mer.. vi gjorde det for en stund siden å da holdt hun jo ut like lenge som oss.. men nå har jeg hvertfall en plan på det:) litt lettere da.. tusen takk for råd

Skrevet

for slik som i dag da sto hun jo opp halv 6, var våken fra kl 5 da og hun hadde jo ikke sovnet før i 9 tiden, så det som skjedde var at hun sovnet på vei til barnehagen i 8 tiden og det ble jo et reint helvette når eg skulle gå, nettopp fordi jeg da vekket hun for å ta hun ut av bilen så levere henne, da var hun trøtt å sur å det ble rama skrik når jeg skulle gå.. lite koselig:( men som jeg skrev over nå har vi en plan på:) mistenker også at det muligens kommer til å ende med at hun ikke sover på dagtid, for i helgene vist vi gjør på ting så har hun kansje sovet 10 min i bilen over hele dagen å det går gått greit, litt sur på kvelden..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...