Gå til innhold

Voksende mage utover dagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det normalt at magen vokser og eser ut utover dagen og kvelden? Er 18 uker på vei og har bare en liten kul om morgenen, men om kvelden er den veldig struttende. Kanskje litt dumt spørsmål, men er første gang jeg er gravid og har da inget sammenligningsgrunnlag:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik er det hos meg også;) Er 25 uker på vei nå, om morgenen har jeg en relativt liten kul, på kvelden ser det ut som jeg er 9 mnd på vei...

Skrevet

Her også:) Begynte å legge merke til det for et par uker siden. Er nå 16+3:)

Men aner ikke hvorfor det er sånn.. Kansje det samler seg opp mye luft iløpet av dagen. Så kommer det ut om kvelden:) Haha:)

Skrevet

Snåle greier:) men ble hvertfall beroliget, begynte å bli litt nervøs, skal vel ikke så mye til når det er første gang...

Skrevet

Jeg har det også sånn, men har gått ut fra at det er luft...

Skrevet

Samme her, det er nok veldig vanlig.. Min teori er at siden tarmsystemet går mye tregere når man er gravid, så er det fulle tarmer som har skylden for at man blir mye større etter som dagen går.. mens om natten får tarmene "gjort unna", for å si det sånn, så da er magen liten igjen :)

Skrevet

Om den gjør, like bekymra vær kveld jeg for hvor stor jeg skal bli... Ser ut som jeg er fullgått hver kveld :-D Også er den ganske beskjeden om morgenen, men tar ikke lang tid før barnet "faller" litt fram i magen igjen.

Skrevet

Sånn har jeg det også. Regner med det er tyngdekraften+fordøyelsessystem som spiller en rolle der. =)

Skrevet

Det har alt med hva dere spiser(eller ikke spiser) i løpet av dagen....er selv 22uker nå,og magen er helt lik fra morgen til kveld;) er veldig opptatt av riktig kosthold,så vet det har alt å si....har hatt en tidligere graviditet,og da hadde jeg det på samme måte som dere nå....

Skrevet

Sånn er det her også. Mat, drikke og luft tenker jeg, samt slappe magemuskler for mitt vedkommende ;o)

Skrevet

Har det sånn jeg og. Lite magemuskler og masse mat i magen tror jeg spiller en stor rolle for meg. Det var sånn forrige gang og, men siden magemusklene er slappere denne gangen, så har jeg også fått mage mye tidligere.

Husk og på å magemuskelen deler seg i to når man er gravid, derfor sikkert lett at det "tyter" ut "ting" i midter;D

Skrevet

Det stemmer bare delvis det som eva.anne78 skriver.

Jeg har et sunt kosthold og sterke magemuskler, men SELVSAGT buler magen mer ut om kvelden enn om morgenen, av den enkle grunn at det er mer mat i den kl 20.00 enn kl 08.00, uavhengig av om dette er gulrøtter eller potetgull. Ja, man kan bli mer oppblåst av enkelte typer usunn mat, men det kan man saktens bli av grønnsaker og frukt også.

Dette i tillegg til den ekstra luftproduksjonen som de fleste gravide opplever.

Skrevet

er selv 16 uker og spiser sunt dagen gjennom. havregrøt til frokost, frukt til mellom måltid, salat til lunch osv osv.. sun mat med andre ord! og på morgnen er jeg nesten flat, men på kvelden er jeg nesten høygravid:) så det er nok ikke bare avhengig av kosthold!

Skrevet

Helt enig LadyPink! Jeg spiser nesten bare salater og frukt, men magen er super stor på kvelden fordi:)

Skrevet

jeg er bare 14 uker og jeg kan oxo merke det.. særlig dager jg går og står mye.. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...