~ spiren ~ Skrevet 28. oktober 2009 #1 Skrevet 28. oktober 2009 Jeg har nettopp begynt å gi mme i tillegg til puppen på kveldsmåltidet + nattmåltidet.. Han spiser ca 100 ml kl. 21, og 100 ml kl 03:30. Merker at han får litt vondt i magen og har hørt at malt skal hjelpe på. Hvordan gjør man det? Legger man det i før man varmer melken (jeg bruker ferdigpakker)? Og hvor mye skal jeg ha i?
Hikken Skrevet 28. oktober 2009 #2 Skrevet 28. oktober 2009 Jeg brukte pulver, men pleide å varme vannet, ha i malt og så pulver. Spiller ingen rolle når du har det i, men det er lettest å få av skjea når melken er varm ;o) Vi begynte med en ts i hver flaske, men regulerte etter hverttil bare 1/4 teskje, man må bare finne ut hva som funker for hver enkelt. 1 ts er et greit mål å begynne med )
Lea Laus Skrevet 28. oktober 2009 #3 Skrevet 28. oktober 2009 Sykehuset mente det beste var å ha en flaske med 200ml kokt vann + 1 ts malt sående i kjøleskapet og spe på ( ved 100 ml, kanskje 20 ml vann med m + 80 ml kokt rent vann. Prøv deg frem) Malten kan ikke stå noe lengre enn 1 døgn. Ikke bruk malt forebyggene, da det er mye sukker i det. Bruk det til han er bra igjen og så slutt, kjør heller på en runde til om det skulle fortsette.. Om det fortsetter ville jeg også byttet mme merke... Min ble sten hard av NAN, men er helt fin av Hipp, så vi bruker ikke malt lengre i det hele tatt.
~ spiren ~ Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 28. oktober 2009 Jeg bruker ferdigblandet mme (NAN). Han drikker 100 ml mme i tillegg til puppen. Så jeg tok litt mindre enn 1/2 ts malt og blandet i..
Gjest Skrevet 28. oktober 2009 #5 Skrevet 28. oktober 2009 veldig forskjellig fra unge til unge.med de to første mine trengte jeg kun malt i perioder,mens med lillegutt nå må jeg ha ei god teskje i hver flaske.han drikker 180 ml til hvert måltid..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå