Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2009 #1 Skrevet 28. oktober 2009 jeg er så i tvil om hva jeg trenger til tass... hva leker babyer med liksom? Hadde satt pris på det hvis noen av dere hadde orket å faktisk liste opp alt ettåringen deres har av leker, og hva de liker best å leke med! Tusen takk:-)
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2009 #2 Skrevet 28. oktober 2009 ok, å be dere lage en liste over alle lekene ettåringene deres har var kanskje å tro på julenissen :-O men, sånn grovt sett da? Jeg ville blitt så glad hvis noen orket å svare På forhånd tusen takk:-) HI
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2009 #3 Skrevet 28. oktober 2009 Ettåringer bør ha duplo, noen pekebøker, ei dokke, lær-å-gå vogn eller liknende, noen biler, putteboks, enkle puslespill, noen instrumenter (xylofon, triangel, maraccas), ting som kan puttes inni hverandre og kanskje lager litt lyd. Favorittlekene til ettåringen vil være din mobiltelefon, fjernkontrollen til tv`n og gryter og plastbokser i skapene på kjøkkenet. Har du en ettåring? Da bør du jo nesten vite dette Eller er det julegavetips du er på utkikk etter..
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2009 #4 Skrevet 28. oktober 2009 Ok nå er jeg feil pereson til å svare siden jeg også fremdeles har førstemann i magen. Men men Jeg tenker at når barnet mitt blir 1 år er det greit med: * en sånn leke som kobler sammen dyrelyder og utseende på dyrene. Sånne pop-up figurer hvis du skjønner hva jeg mener. * Synes det er greit å ha en slik figur leke med rektangel, stjerne, trekant osv, og så skal man puttet disse inn i de hullene hvor de passer. * En kjegle med ringer hvor det er forskjellige farger på ringene. Lærer da forskjell på størrelse og farger. * Diverse barnebøker. Synes gennerelt de Play to learn lekene er veldig greie! Det var de lærerike tingene jeg kommer på ifarta. Ellers så er det jo vanlige leker og kosedyr som kommer i tillegg...
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2009 #5 Skrevet 28. oktober 2009 nei, altså, jeg har en på 6 mndr. og innser at tiden for leker har begynt å komme... Jeg har trang økonomi, men skjønner at jeg må prioritere dette nå... Frem til nå har han lekt fint med tresleiver, refleksbrikker (uten tråd og sikkerhetsnål), gulpekluter, plastkopper osv...(bare fantasien som setter grenser egentlig) Han har også fått noen rangler m.m i gave... men, nå kommer vel tiden da disse alternative lekene kanskje ikke er så interessante lenger... og, da vil det jo koste meg mer... Jeg kan ønske meg noe til jul, og det er jo fint.. Dessuten er det jo sikkert mulig å finne endel på loppemarked.. men noe må jeg prioritere å kjøpe også.. Det er lettere å lage en spareplan hvis jeg vet litt hva jeg trenger etterhvert, og søker etter priser rundtomkring, så jeg ikke må betale mer enn nødvendig for det... Tusen takk for flott svar forresten .. Det ga mange gode ideer:-) HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå