Gå til innhold

Er det lurt å... (puss av barnetenner)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det lurt å ha "tannpuss" som del av leggerutinen så snart en begynner med leggerutiner?

Jeg tenker for å forebygge trøbbel med å få "tilgang" på munnen til barnet når tennene begynner å komme.

Kanskje jeg kan stryke på gummene med en (ren) finger slik at babyen blir vant til at noe skal inn i munnen ved leggerutinen?

Jeg venter min første nå snart, og lurer på så mangt, he he!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi begynte når han var 5 mnd, da hadde den første tannen kommet nå er han 2 år og 6 mnd og har 3 ganger hatt perioder hvor han bare ikke vil uansett hvor vant han er til det.. så jeg tenker at det ikke er noe vits før du kjenner tanna

Skrevet

Ja sikkert lurt, men ikke alltid det funker. her startet vi da tennene kom ved fire mnd, med masse lek og kos ved pussing. Men tulla fant fort ut at tannpuss ikke var gøy, så nå ett år etter tviholder vi fremdeles og pusser med tvang, hver kveld.

Skrevet

Vil heller anbefale å belønne med fluor etter tannpuss. Løste probelemet veldig greit da vi begynte med det her i huset i allefall.

Skrevet

Det er lurt og kjøpe den lille babytannbørsten og la barnet få lov til og leke med den fra 3 mnd. Da er ikke tannbørsten fremmed for barnet.

Så begynner du med pusserutiner og bittelitt tannkrem når de første små korna dukker opp.

Trøbbel vil du nok ofte møte i en periode uansett, da er det viktig og ikke gi seg. For tannpuss bestemmer du.

Fluor kan du gi som belønning enten morgen eller kveld, men jeg ville ventet til barnet har blitt hvertfall 1,5 år med det.

Skrevet

Jeg begynte å pusse da første tanna kom rundt 4 mnd. Da hadde han allerede fått gnage på tannbørsten en stund da det klødde som verst.

Har alltid sunget for han under pussing, og skrytt etterpå, det har vært forbausende få protester.

Nå er han 2,5 og får selv bestemme om vi skal pusse med den rosa eller blå børsten, hvilken sang og hvorvidt han vil ha fluortablett etterpå.

Går kjempefint :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...