Gå til innhold

Praha, noen som har vært der?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi reiser til Praha om et par uker, på en etterlengtet kjærestetur.

Vi har vært der to ganger før, men det har liksom bare blitt den klassiske turistløypa; borgen, klokka osv.

Noen som har tips til noe litt annet enn bare de typiske tingene som man "MÅ" se? Koselige butikker eller kafeer, eller marked?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*dytt*

Skrevet

Dytter jeg også :-) Skal til Praha selv om noen uker....

Skrevet

Hmm.. var der bare et par dager, så jeg følte ikke at jeg fikk sett så masse utenom "det vanlige", men jeg var inne på den gamle kirkegården i det jødiske kvarteret, og det var VELDIG spesielt. Skikkelig Halloween-kirkegård med eldgamle graver tett-i-tettitettitett, men fremdeles kom det folk og la ned lapper (jødisk tradisjon) på gravene.

Skrevet

smågatene i gamlebyen er mye mer spennende enn shoppingstrøket

Skrevet

Thai massasje! :D hehe...

Vi var der i 1 uke, og gikk vel på det meste av turist ting :P

Vi bodde i "slummen" da, utenfor Praha. Så vi fikk oppleve den siden av Tsjekkia også.

Og vi tatoverte oss der, og tok manikyr :D (jeg tok manikyr, ikke mannabeinet) :)

Når vi var der var det The Bodies utstillingen, utrolig fascinerende!!!! (ekte lik, du får se ALT i menneske kroppen) Er jo verdt å sjekke ut på forhånd om den kanskje er i Praha når dere skal da.

Skrevet

Ja, der har vi også vært (når vi endelig fant inngangen etter å ha gått rundt og rundt og rundt kvartalet!!). ;-) Jeg syns det var litt skummelt jeg, selv på høylys dag!

Skrevet

Vi fikk ikke besøkt "skjelett kirka", men fikk sett bilder og anbefalinger fra noen irer vi ble kjent med der nede.

Så der vil jeg reise neste gang vi skal ned der!

Skrevet

Ja, kirkegården altså! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...