Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2009 #1 Skrevet 28. oktober 2009 Jeg er nå så utrolig lei av de fleste av de "vennene" jeg har. Jeg er den første av dem som venter barn og nå har de trekt seg helt unna meg :-( Ikke sender de en melding, og ikke blir jeg bedt med på noe som helst. jeg ser jo på facebook at de diskuterer ting de skal og har vært på! Synes det er så sårende!! De kunne jo ha spurt om jeg ville være med uansett, jeg er gravid, ikke syk og jeg kan fint ha det gøy uten alkohol!! Har også prøvd å holde kontakt og bedt dem til meg, men det har aldri blitt til at noen av dem har kunnet komme. Jeg har ikke blitt selvsentrert og bare snakker om graviditet og barn heller.... Så det er ikke derfor de holder seg unna.. Huff. Er det noen fler som føler det slik? Ikke aner jeg hvor jeg skal finne nye venner heller... de jeg har hatt til nå er fra skoledagene og folk jeg har møtt på fest...
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2009 #2 Skrevet 28. oktober 2009 hvor gammel er du? du høres ut som en ung mor, så da kan det være "problemet"
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2009 #3 Skrevet 28. oktober 2009 Er 24år.. så er i helt vanlig alder til å få barn. Vennene mine er i den samme alderen. Største problemet er vel at de fleste vennene mine er mye ute å fester. De har ikke roet seg ned enda! Stort sett hver helg finner de på noe. ALT de gjør inkluderer alkohol.. Trenger noen mer voksne venner nå merker jeg :-)
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2009 #4 Skrevet 28. oktober 2009 Det har til en viss grad skjedd meg også, og jeg er over 30.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2009 #5 Skrevet 28. oktober 2009 Trenger absoultt ikke å være ung for ha ha det slik..Jeg er 30 å venter min første i nov..Jeg har det også slik!!Tror ofte ett svangerskap og når store ting i livet sjer finner mann ut hvor gode vennene dine er!!! Prøv å se på det på den posetive siden og tenkt at det er likeså greit å finne ut av det nå og som en fin muligjhet til å skifte venner å få nye impulser..Det gjør jeg ,selvom jeg skjønner det er sårende... Jeg har tatt opp kontakt med noen gammle venner,noen nye,noen fra jobben og lignende.. Lykke til:=
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2009 #6 Skrevet 28. oktober 2009 Ta ansvar og ta kontakt selv da...
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2009 #7 Skrevet 28. oktober 2009 Har vel skjedd litt her også, så er ikke så mange vennene igjen.. fått meg mange venner som er eldre enn meg med barn da.. ikke for at det var noe å skryte av de som var men...
mammantilverdensbestebarn Skrevet 28. oktober 2009 #8 Skrevet 28. oktober 2009 Hvor bor du? Jeg vil gjerne bli vennen din jeg:)
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2009 #9 Skrevet 28. oktober 2009 Bor i nærheten av Skien :-) Vet hvertfall at jeg nå vil ha venner som enten har eller planlegger barn. hehe
*toppris* Skrevet 28. oktober 2009 #10 Skrevet 28. oktober 2009 var slik her også..... bare vent, snart er de i samme situasjon;) har selv fått mange nye venner gjennom fx slik sp, dib treff osv:) med jevnaldrende barn:) koselig og kjekt. er bare å gi en lyd om du bor i bergens området;)
thea - M har gull i gulping Skrevet 28. oktober 2009 #11 Skrevet 28. oktober 2009 Når du skal på kontroll etter du har født så sier du at du veldig gjerne vil bli med på barseltreff:) Meld deg på ting som du vet andre går på , feks babysvømming, babysang osv
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2009 #12 Skrevet 28. oktober 2009 Jepp, har mistet kontakten med en del venner etter jeg fikk barn. Men ikke bare fordi de ikke hadde barn. Ene venninna begynte å feste enda mer etter hun fikk barn, tror hun hadde litt angst for å gi opp ungdommen. Ei anna venninnne fikk også barn etter meg, me hun ble så selvopptatt v sitt eget barn, at hun ikke enser mitt barn. Hun klarer rett og slett ikke å glede seg over at andre er lykkelige.. Men andre igjen har vist seg å være kjempegode Så jeg har fått sett noen venners sanne ansikt, like så greit det, tror jeg.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2009 #13 Skrevet 28. oktober 2009 Kommer vel litt an på det. Jeg var 28 da jeg fikk min første, og jeg var den aller første i min vennekrets som fikk barn. De første jeg omgås har tatt veldig lange utdanninger, og har ikke fått barn før de var oppi 30-årene. Gjennomsnittsalderen for førstegangsfødende i Norge er omtrent 30 år, så 24 år er faktisk veldig tidlig å få barn. Du sier jo selv at ingen av dine venner har barn.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #14 Skrevet 29. oktober 2009 Har du konfrontert dem med endringene? Kanskje de ikke skjønner det selv. Det skjønte i alle fall ikke mine venninner da jeg var gravid og sengeliggende. Så mistet kontakten med dem, men har fått den igjen ved å snakke sammen.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #16 Skrevet 29. oktober 2009 24 er ikke "faktisk veldig tidlig å få barn" Det er tidligere enn gjennomsnittet, ja. Men veldig tidlig er å ta hardt i! Kommer også veldig an på hvor man bor. Her jeg bor vil jeg tro de fleste førstegangsfødende er rundt 25. Men over til det egentlige temaet. Det er jo sånn at man forandrer seg når man skal ha barn, enten man vil eller ikke. Man vokser ofte litt fra vennene sine som har andre prioriteringer. Det har ikke noe med alder å gjøre. Men på hvilket stadium man er på i livet. Det er lettere å forholde seg til mennesker som er på samme stadium. Det kan jo gå begge veier det, både for vennene og for den som er gravid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå