Sofine Skrevet 28. oktober 2009 #1 Skrevet 28. oktober 2009 (Samme innlegg som på skravlesiden) Hvor henvender jeg meg for å få hjelp. Jeg har lite penger, men ønsker å kjøpe. Hva er mine rettigheter når jeg flytter fra sambo (barnefaren) og hans hus? Noen som vet?
Agehya Skrevet 28. oktober 2009 #2 Skrevet 28. oktober 2009 Bestill time på Nav og få vite rettighetene dine. Du har krav på: *Overgangsstønad (redusert om du jobber) *En ekstra barnetrygd *Støtte til barnehagen (om du jobber eller går på skole) *Bidrag Du må bestille tid for mekling hos familievernkontoret. Gjør det nå for det er som regel ventetid, og du trenger attest fra dem for å få støtte hos nav. Det er min. 2 mnd behandlingstid hos nav for søknader, men du må melde flytting før søknadene blir behandlet. Om du ikke eier i huset, har du heller ikke rett på noe fra han. Har du lite penger, tviler jeg på at du får kjøpe noe. Du må nok ut på leiemarkedet, men snakk med banken.
Sofine Skrevet 31. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 31. oktober 2009 Oki, tusen takk for svar. Jeg har bestilt time hos Nav. Uff, det er så kjedelig dette her, men har ingen valg....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå