Gå til innhold

Jeg tar barna og flytter!


Anbefalte innlegg

Skrevet

(Samme innlegg som på skravlesiden)

Hvor henvender jeg meg for å få hjelp. Jeg har lite penger, men ønsker å kjøpe. Hva er mine rettigheter når jeg flytter fra sambo (barnefaren) og hans hus?

Noen som vet?

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bestill time på Nav og få vite rettighetene dine.

 

Du har krav på:

*Overgangsstønad (redusert om du jobber)

*En ekstra barnetrygd

*Støtte til barnehagen (om du jobber eller går på skole)

*Bidrag

 

Du må bestille tid for mekling hos familievernkontoret. Gjør det nå for det er som regel ventetid, og du trenger attest fra dem for å få støtte hos nav.

Det er min. 2 mnd behandlingstid hos nav for søknader, men du må melde flytting før søknadene blir behandlet.

Om du ikke eier i huset, har du heller ikke rett på noe fra han. Har du lite penger, tviler jeg på at du får kjøpe noe. Du må nok ut på leiemarkedet, men snakk med banken.

Skrevet

Oki, tusen takk for svar. Jeg har bestilt time hos Nav.

Uff, det er så kjedelig dette her, men har ingen valg....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...