Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2009 #1 Skrevet 28. oktober 2009 Hei Har vært på ul i dag der vi fikk vite kjønnet på babyen. Problemet er at jeg ønsker at dette skal forbli vår lille hemmelighet frem til barnet er født, jeg synes det er fint å ha noe å dele kunn med pappaen og ønsker ikke å publisere dette for hele verden. Pappaen synes derimot at jeg er kjemperar og veldig spesiell som ønsker det slik.. i hans familie har det vært vanlig å informere alle om kjønnet, mens i min familie har det faktisk vært mest vanlig å holde det litt som en hemmelighet:).. Min samboer synes at både jeg og min familie er svært spesielle pga. dette. Noen som har noen synspunkter? Jeg trodde begge deler var like normalt i dette tilfellet, (?)
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2009 #2 Skrevet 28. oktober 2009 Jeg synes det er godt å ikke utlevere alt. For da er det også en god spenning i det for andre:) Jeg ville ikke sagt det, hvis jeg følte for å ha det som min hemmelighet. Så må jo samboer faktisk forstå at det er litt koselig at bare dere vet noe
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2009 #3 Skrevet 28. oktober 2009 normalt og normalt... har ikke hørt om det før, men synes ikke det høres noe rart ut det du og din familie er vant med. synes det hørtes litt koslihg ut. uansett er det foreldrene som bestemmer dette. men dere må bli eninge da, det er jo det som er problemet vil jeg tro. dere kan jo fortelle hans familien hva kjønnet er, og ikke din familie
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2009 #4 Skrevet 28. oktober 2009 Jeg syntes at dette er noe dere må bestemme selv. Hadde vært fint om dere ble enig da En hører nå støtt om de som får vite et kjønn, så kommer et annet Så det kan jo være en argumentasjon i din favør at ingen ting er helt sikkert da
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2009 #5 Skrevet 28. oktober 2009 Vi fikk også vite kjønn på ultralyd. Men til venner og familie sa vi at vi ikke visste, slik at dette ble en hemmelighet frem til barnet ble født. Var ikke vanskelig å holde på dette - for vi var veldig konsekvente med at vi sa at vi ikke visste. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2009 #6 Skrevet 28. oktober 2009 Jeg har egentlig bare lyst å fortelle det slik det er jeg da, at vi har fått vite hva det mest sannsynlig blir men at vi velger å holde det for oss selv til barnet er født:).., det er jo en ærlig sak om vi bestemmer oss for å holde det for oss selv. Trodde folk ville respektere det og ha forståelse for at dette er et valg vi har tatt??, men sambo får det til å høres ut som at vi kommer til å bli sett på som SVÆRT spesielle hi
Tweak Skrevet 28. oktober 2009 #7 Skrevet 28. oktober 2009 Jeg forstår deg jeg! Det kan være godt å ha noe for seg selv! Vi har fortalt kjønnet, det er fritt til alle som spør. Men navnet, som vi har nesten helt klart, det holder vi for oss selv. Har ikke en gang nevnt det på bim eller babyverden selv om jeg kan bruke nick og være anonym! Vil ikke ha tilbakemeldinger på det som kan føre til at jeg blir usikker og så er det godt å ha noe for seg selv. Unnskyldningen offentlig er at vi vil se "hvem" som kommer ut, for navnet må jo passe, he he. Men over til deg igjen HI, så vil jeg fortelle om ei anna som ikke ville si kjønnet sånn som du. MEN hun røpet seg hele tiden! Hver gang hun refererte til babyen så sa hun "hun" og ikke "den" eller de andre nøytrale ordene. Så om du ikke har stålkontroll på deg og mannen din så er sannsynligheten der for at dere røper dere likevel! :-)
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2009 #8 Skrevet 28. oktober 2009 jeg er enig med samboern din, synes det høres fryktelig rart ut...
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2009 #9 Skrevet 28. oktober 2009 enig med samboeren din... dere vil nok bli sett på som sære hvis dere sier at dere vet kjønnet men ikke vil si det! Jeg tror nesten folk vil kunne bli provosert av det... Hvorfor ikke ihvertfall smålyve og si at dere ikke fikk vite det på ul? Da slipper dere mas også...
prekæs Skrevet 28. oktober 2009 #10 Skrevet 28. oktober 2009 Begge deler er normalt, og jeg kjenner opptil flere som ikke nevner diverse innkjøp og hendelser for andre liksom skal bli overrasket. Veldig vanlig ved innkjøp av større ting til heimen, ny bil eller bare dukke opp med ny bunad 17. mai uten engang å nevne det til nær familie i forkant:) Litt lattelig egentlig å holde alt slikt hemmelig. Å holde kjønn hemmelig er vel muligens en litt annen sak. Personlig engasjerer jeg meg ikke i hvilket kjønn bekjente har på ungene.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2009 #11 Skrevet 28. oktober 2009 Så lenge dere vet det men ikke vil si det, ville jeg ment dere er litt rare ja.. Om dere sier dere ikke vet det, er det en akseptert hvit løgn. Kompromiss: Si at dere ikke vet. Så slipper din sambo å ta diskusjonen med sin familie, og så slipper du alle som presser på for å få vite. Når det gjelder kjønn er alle utrolig nysgjerrige, av en eller annen grunn. For meg er kjønnet underordnet, det viktigste er at ungen har hjerne, magesekken innenfor bukhulen, denslags..
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2009 #12 Skrevet 28. oktober 2009 Takk for svar:) På de svarene jeg har fått så høres det ut som at å få vite kjønnet på ul = at alle andre også skal informeres om dette, vist vi ønsker å holde dette for oss selv så må vi altså lyve å si at vi ikke har fått vite kjønnet, det blir litt sånn enten skal ALLE vite det eller så skal ingen vite det. Hva er galt med å si at vi ønsker å holde det litt hemmelig? hvorfor er det sånn at folk må informeres om alt? dette provoserer meg:(.. -hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå