Gå til innhold

Hvor hendvender jeg meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker å flytte fra barnefaren. Vi er samboerer, har to barn sammen, og bor i huset hans. Jeg lurer på hvilke rettigheter jeg har, og hvor jeg hendvender meg for å søke hjelp/støtte.

Jeg har lite med penger, og kun deltidsjobb. Men jeg skulle gjerne kjøpt et krypinn til meg og ungene.

Er det ikke noen regler for at jeg har krav på halvparten av boligens verdiøkning så lenge vi har bodd her?

Føler meg ganske maktesløs akkurat nå:(

Noen som kan hjelpe meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner ikke noe om akkurat det, men har du noen kvitteringer/kontoutskrifter på at du har lagt ut noe på huset, så kan du jo kanskje få det igjen. Har dere noen samboerkontrakt? kan kanskej være lurt å ordne før du forteller han at du har lyst å flytte fra han om du ikke allerede har gjort det.

Du kan sikekrt få noen bostøtte, og du får alltids lån til en liten leilighet når du bare legger på bordet inntektene dine, tenker på barnetrygd for 1 ekstra barn(om du blir enslig forsørger), barnebidrag og det du tjener. Støtte til barnepass har du kanskje krav på.

Kanskje du har rett til gratis advokat om du tjener veldig lite, ta kontakt med en advokat, han kan sikekrt fortelle deg mer.

Skrevet

Jeg har skrevet brev til JURK og tatt kontakt med NAV. Skal ha en time der så jeg får vite rettighetene mine. Greit å vite hva en har å rutte med.......

Det er mye som må ordnes. Filler'n også, en skulle hatt masse penger;) Man blir vel ikke så mye lykkeligere, men du verden så mye enklere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...