lklk Skrevet 28. oktober 2009 #1 Skrevet 28. oktober 2009 Lurer litt på om jeg bør plassere bak førersete eller passasjersete. Mener å ha lest noe om dette, men finner det ikke igjen når jeg googler..
MathildeC Skrevet 28. oktober 2009 #2 Skrevet 28. oktober 2009 I mitt instruksjonshefte står det faktisk i midten. Men det er jo litt mer kavete isåfall å sette inn barnet der. Har faktisk aldri sett noen som har gjort dette heller. Ellers trodde jeg det var bak passasjersetet, uten at jeg vet hvor jeg har det fra..
Gjest Mammamoms Skrevet 28. oktober 2009 #3 Skrevet 28. oktober 2009 Jeg har alltid trodd at det er høyre side. All trafikken passerer jo på venstre side, bak sjåføren.
lklk Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 28. oktober 2009 Hm ja, men samtidig kommer alle som skal inn på veien fra høyre side, og derfor tenkte jeg kanskje det var best å sette setet på venstre side..
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 28. oktober 2009 #5 Skrevet 28. oktober 2009 Tror ikke det er rare forskjellen, egentlig. Men litt tryggere bak passasjeren. Husk: De bilene som kommer fra høyre har du vikeplikt for, og du kan ta ansvaret for å stoppe selv. De som kommer fra venstre har vikeplikt for deg, og du er prisgitt at de overholder reglene! Men egentlig er det vel bare statistikk som forteller at det er litt tryggere på høyre enn på venstre side. Det definitivt tryggeste er i midten, lengst mulig unna eventuelle krasjende biler i siden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå