Gå til innhold

Noen som vet hvor i baksetet det er tryggest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på om jeg bør plassere bak førersete eller passasjersete. Mener å ha lest noe om dette, men finner det ikke igjen når jeg googler..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I mitt instruksjonshefte står det faktisk i midten. Men det er jo litt mer kavete isåfall å sette inn barnet der. Har faktisk aldri sett noen som har gjort dette heller.

Ellers trodde jeg det var bak passasjersetet, uten at jeg vet hvor jeg har det fra..

Gjest Mammamoms
Skrevet

Jeg har alltid trodd at det er høyre side.

All trafikken passerer jo på venstre side, bak sjåføren.

Skrevet

Hm ja, men samtidig kommer alle som skal inn på veien fra høyre side, og derfor tenkte jeg kanskje det var best å sette setet på venstre side..

Skrevet

Tror ikke det er rare forskjellen, egentlig. Men litt tryggere bak passasjeren. Husk: De bilene som kommer fra høyre har du vikeplikt for, og du kan ta ansvaret for å stoppe selv. De som kommer fra venstre har vikeplikt for deg, og du er prisgitt at de overholder reglene!

Men egentlig er det vel bare statistikk som forteller at det er litt tryggere på høyre enn på venstre side. Det definitivt tryggeste er i midten, lengst mulig unna eventuelle krasjende biler i siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...