Gå til innhold

Ang barnebilder og facebook

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er vel en kjent sak at de som ikke legger ut bilder av barna, ikke fikk helt så pene barn som de ønsket seg?

Hva er farlig med å ha bilde av babyen sin på facebook?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi bildene kan bli missburkt på flere måter. Det er vel ingen mor eller far som ønsker seg det?

Skrevet

Det er ikke spesielt farlig å ha bilde av barna på verken facebook eller andre nettsteder. Å forholde seg til normalt nettvett hva gjelder tilgang etc. burde være en selvfølge.

Resten av teorien din er et nesten sjarmerende dårlig provokasjonsforsøk.

Skrevet

Ja, la oss ta utgangspunkt i at noen skal misbruke bildet av barnet mitt på facebook. Det er en helt normal, og sunn innstilling! Slipper du barnet ditt ut av utgangsdøra?

Skrevet

Svar til 17:06

Vel barnet mitt er ikke født enda, så nei, ikke alene ;o)

Men, å la barn leke ute sammen med venner er noe som er viktig for barnet, i motsetning til at bilder blir lagt ut på div. nettsteder.

Mitt ståsted er som tidligere moderator på et større nettsted.

Odsen for at bildet blir missbrukt er ikke høy, men siden dette er en helt unødvendig kjangse å ta, hvorfor ta den?

Skrevet

Jeg legger ut bilder av jenta mi med sunn fornuft. Bilder når hun har klær på, aldri naken. Syns ikke det gjør noe som helst.

Men samtidig respekterer jeg de som velger å ikke legge ut bilder, uten å misstenke at barna er stygge ;)

Skrevet

Jeg tror jeg trenger eksempler. På hvilken måte kan et smilende portrett av min datter på min facebook-profil (som er stengt for alle enn mine egne venner) bli misbrukt?

Skrevet

Bildene kan bli kopiert, og identiteten til datteren din kan bli misbrukt

Brukt i reklamekampanje for div lugubre firmaer

Datteren din kan bli mobbet for de når hun blir eldre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...