Gå til innhold

Er det risiko for skade hos babyen/fosteret hvis man tar vaksine?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er veldig skeptisk til den vaksinen samme hva fagfolk anbefaler og har foreløpig ingen planer om å ta den. Sist jeg tok en influensavaksine (jeg jobbet på en klinikk og det var så og si pålagt av sjefen å vaksinere seg... dette var vanlig influensavaksine) ble jeg så dårlig som jeg aldri har vært, med høy feber og bronkitt gjentatte ganger i løpet av et helt år. Så jeg prøver heller å spise mye vitaminer, sove nok og holde meg frisk. Håper på det beste. Både for babyen og for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er selv lege og har valgt å følge anbefalingene fra helsemyndighetene. har vaksinert meg i dag. vi vet lite om hvilke effekter selve vaksinen kan ha på babyen, men det vi vet er at sykdommen er farlig og til og med dødelig for gravide. så man må veie det mot hverandre, sykdommen vet vi er farlig, vaksinen vet vi lite om. jeg endte i allefall opp med å ta den og det føles godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også tatt den, og det var faktisk en lettelse. jeg har fulgt alle legers råd, og det er det som miepia28 skriver over her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tatt den. Er selv skeptisk av natur, og har derfor brukt mye tid på å sette meg inn i dette her. Jeg valgte å høre på legene. Det er de som har bakgrunn til å uttale seg om dette. Jeg er bare lærer og tørr ikke overprøve de som sitter på kompetase om vaksinen og sykdommen.

Jeg er glad jeg har tatt den og tror det var et helt riktig valg. Det er marginale sjanser for senskader pga vaksiene. I tillegg vet man at babyen kan få skader av at mor har veldig høy feber over lang tid i svangerskapet også. Hvis jeg skulle dø av sykdommen ville jeg etterlatt meg mann og 3morløse barn, så for meg var vaksinen det riktige valget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tatt den, spiste masse C-vitaminer før og etter for å få uønskete stoff ut igjen av kroppen, så satser på det går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...