Dindagmamma? Skrevet 28. oktober 2009 #1 Skrevet 28. oktober 2009 Gjør dere det? Og hvordan fungerer det i praksis? Har nå lagt ut en annonse hvor jeg selger en god del møbler da vi skal flytte fra stort hus til liten leilighet. Og nå har mobilen alle rede begynt å kime...hehe! Men blir litt rart å få fremmed folk inn i stua for å inspisere det en selger;o) Er det mye pruting etter at folk kommer eller tar man det på telefon før visning? Er en på vei hit nå, men sa ikke noe om prisen....betyr det at han vil kjøpe uten å prute tro? Dere som har gjort dette før....har dere stort sett hatt en positiv erfaring eller? Hmm....blir spennende dette her;o)
MathildeC Skrevet 28. oktober 2009 #2 Skrevet 28. oktober 2009 Har aller mest brukt "gi bort" funksjonen, da får jeg som regel bli kvitt ting innen en dag eller to.. helt utrolig alt folk er interessert i! Har solgt også noen ganger. Aldri opplevd pruting, men jeg er nok av dem som selger ting billigere enn jeg burde..
Gjest mphs Skrevet 28. oktober 2009 #3 Skrevet 28. oktober 2009 Jeg har ikke solgt store møbler, men en del barneting. Noen få har prutet på prisen men som regel ikke. Jeg har da noen ganger sagt ja og andre ganger nei. Når jeg har solgt nor har de aller fleste send meg mail og det syns jeg er veldig greit for da har vi begge alt skriftlig.
meg & to små vampyrer Skrevet 28. oktober 2009 #4 Skrevet 28. oktober 2009 Jeg pleier å ikke legge ut nummer, bare mail jeg da. Orker ikke at telefonen skal ringe sånn. Men som regel vil noen prøve å prute. Er bare å si nei. Og selv om man f.eks skriver at man ikke sender, så er det alltid halvparten som vil at man skal sende allikevel (av småting da).
Dindagmamma? Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 28. oktober 2009 Takk for svar:o) Nå er jeg redd han som skal komme i kveld for å se på en sovesofa at han har misforstått prisen;o) Men når man selger mange ting er det jo vanlig å sette den laveste prisen først også skriver man mer detaljert i selve annonsen.....tror han at jeg selger sovesofaen for 150 kr tar han feil....hehe;o) Jeg får si i fra når han ringer etterpå....han skulle ringe når han skulle reise fra Oslo..... Har også funnet ut at jeg kanskje selger spisestua meget billigere enn mange andre som selger samme type....jaja....det er ikke lett å sette pris på ting og tang;o)
Gjest mphs Skrevet 28. oktober 2009 #6 Skrevet 28. oktober 2009 Jeg skriver alltid den høyeste prisen først.
Langt-i-fra-perfekt Skrevet 28. oktober 2009 #7 Skrevet 28. oktober 2009 kan du legge ut link til annonsen din? er på jakt etter litt møbler vi og, bla spisestue
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå