Gå til innhold

År 2012 debatten....

På`an igjen...har født...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hører mange snakker om at verden går under den 21 desember 2012. Har lest en del på nettet og i bøker og må si jeg har blitt mer og mer opptat av denne saken. Vil så gjerne at det bare skal være noe som er oppdiktet og blir blåst opp på internett, men må si jeg blir litt små nervøs når jeg leser om det. Ser at det tillogmed kommer film om det nå i november....

Noen som har synspunkter på dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg leste her en dag at hvis spådommene til 2012-konspiratørene skulle være mulig måtte himmellegeer reise med mer enn lysets hastighet for å kunne treffe oss.

Og denne filmen du snakker om er jo fiction, den ble inspirert av de sinnsyke teoriene der ute

Skrevet

Helt avslappet når det gjelder dette. Etter alle spådommene som har vært opp igjennom tiden skulle jo jorden gått under en del ganger allerede.

Skrevet

det har vel vært slike teorier heeele tiden.. hva med år 2000 da.. tror nok ikke verden går under på en sånn måte nei..

Skrevet

ja synes jo det er litt rart om dette ikke er noe som hadde stått i media dersom dette var tilfelle. om jordan blir truffet av planet x, så må jo astronomer vite dette. De vet jo det meste som foregår der ute. Tenker det hadde vært mere kjent dersom dette var tilfelle....

Skrevet

Synspunkt? Du fremstår som litt sprø om du faktisk blir nervøs av denslags.

Skrevet

det har faktisk vært en god del i media om dette (men er vel helst historiekanaler osv).

jeg synes det er litt interessant å lese om det siden det er så mange ulike og uavhengige kulturer som har kommet fram til det samme året..

det det er snakk om er vel at jorden skal "skifte" bane, noe som kun skjer en gang hvert mangemangemangemangefoldige år.. hvis jeg husker riktig? Hvem vet- kanskje det skjer flere naturkatastrofer, jordskjelv osv det året som følge av det?

når det er sagt så tror jeg at det skjer fint lite.. og at det hele mest sannsynlig bare er nok en teori som slår feil... det finnes jo ørten teorier som har slått feil.

men interessant er det jo :)

Skrevet

Maya indianernes kallender slutter der, og dermed har det blitt spådd at dette er verdens undergang. Kanskje det er mer symbolikk i de tallene der. Jeg aner ikke, for jeg har ikke satt meg inn i det.

Men noe nærvøs er jeg ikke, og tror også om du er seriøs på dette ikke bør være det hehe.

Skrevet

hehe, dommedags profetier har alltid vært populært. Men jeg har ingen tro på at det skjer på svært lenge. Jorden skal gå under en gang uansett. Jeg lever mitt liv ubekymret om denslags.

Skrevet

Jeg tenker at du er fullstendig koko om du tror på noe sånt.

Skrevet

Altså, disse spådomme om at verden går under er sterkt overdrevet. Det mange tror når det gjelder Maya-kalenderen, er at det vil starte en ny tidsalder i 2012. Hva det betyr må du ikke spørre meg om.

Skrevet

Husker at jorden skullegå under når jeg gikk på barneskolen, skjedde ikke da, og det skjer nok ikke nå heller...

Skrevet

Det ser ut som svineinfluensaen kommer til å utryde oss før 2012,så vi trenger ikkje å bekymre oss om verdens undergang. :P

Skrevet

Mitt synspunkt er at rent datomessig hadde det vært mye kulere om verden gikk under 21 desember 2112. 2112-2112. Men ut over det bryr jeg meg ikke. Går verden under har vi jo ikke så mye vi skulle ha sagt, og jeg velger å leve i uvitenhet heller enn å grue meg resten av livet, hehe;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...