Romeren Skrevet 28. oktober 2009 #1 Skrevet 28. oktober 2009 Hei kloke hoder! Vi kjøpte og flyttet for om lag en måned siden inn i vår nye aksjeborettslagsleilighet (langt ord!). Da vi flyttet, oppdaget jeg at det hadde vært/er, litt innsig av fukt fra balkongen (forresten ikke rapportert om i taksten, men det er en annen sak. Tror det var vanskelig å oppdage..). Det er ikke mye, og ikke spesielt skjemmende. (Man ser bare at tapeten er litt ujevn akkurat i området, ingen typiske sorte/mørke flekker, som det ofte er når det er sopp.) Vi fikk likevel noen til å se på det, og det kom fram at det var en liten fuktskade i området. Dette er borettslagets ansvar å rydde opp i, og etter at de var på befaring har jeg ærlig talt ikke tenkt så mye over det. (Som nevnt er det ikke spesielt sjenerende...) Men de har jo lovt å rydde opp, og vi ble enige om når de var på befaring at de måtte gjøre det nå med en gang, eller senere, når jeg drar på juleferie for eksempel. (Har jo perm, så kan jo dra før samboeren min.) For meg er det nemlig utelukket at det blir gjort når jeg er hjemme på barsel, noe som jo er naturlig. Arbeidet krever at tapeten blir revet på to vegger, området luftet etc. så vil de legge på ny strie og male over igjen. Vi har en liten stue, så det sier jo seg selv at dette vil prege oppholdsrommet. I samme slengen vil de også skifte et vindu som er punktert. Saken er at de nå har ringt min samboer, og sier at de vil starte arbeidet i morgen! Han fikk ikke tak i meg, og sa det var ok, men jeg er litt i tvil... Så spørsmålet mitt er: Hva ville dere gjort? Det er greit å ha det gjort, men timingen er liksom så dårlig... (Fuktskaden er lite sjenerende, så jeg hadde ikke hatt problemer med å leve med det en stund til. Har faktisk ikke tenkt på den siden de var på befaring.) Frykten er jo selvfølgelig: 1. At arbeidet tar lengre tid enn de trodde 2. At barnet kommer før tida og du sitter der full av barselhormoner med fullt av arbeidsfolk i huset og en nesten ubrukelig stue. 3. At avgassene fra malinga, etter at arbeidet er gjort (om det ble ferdig i tide) på noen måte skulle kunne være skadelig for lille mini. Fordelene er jo selvfølgelig at det er det jo gjort. Og det kan jo hende at det blir vanskelig å få dem til å "time" oppusningsarbeidet etter når det passer best for oss. Sambo er selvfølgelig mest for, men jeg er mer tvilende. Hva ville dere gjort?
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2009 #2 Skrevet 28. oktober 2009 jeg ville sagt et høyt og rungende: "NEI, det passer ikke nå"
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2009 #3 Skrevet 28. oktober 2009 Takk for svar... For det er litt vel tett opp mot termin, er det ikke?? HI
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2009 #4 Skrevet 28. oktober 2009 ja, det å komme hjem fra sykehuset med en baby er galskap nok i seg selv... he he... jeg ville ha forsøkt å utsette det!
Romeren Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 28. oktober 2009 Forresten: De anslo at arbeidet ville ta rundt ei uke...
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2009 #6 Skrevet 28. oktober 2009 Jeg ville ikke hatt noe problem med at de kom å pusset opp. Men så har vi pusset opp ett 3 etg hus både med en og etter hvert to unger og nå har alle vinduene, all isoleringer og all kledningen blitt byttet ut og det med to unger i hus. De nye malingene har ikke avgasser.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2009 #7 Skrevet 28. oktober 2009 Det er forskjell på å ha en nyfødt i hus og å ha barn i hus under oppussing... men jeg tipper at mannen din presser på for å få det gjort... så, for husfredens skyld så bør du kanskje la det gå... de blir sikkert ferdige innen babyen kommer... det er bare det at hvis de ikke blir ferdige lover jeg deg at det blir veldig stressende for deg.. Jeg ville helt klart prøvd å få det utsatt...
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2009 #8 Skrevet 28. oktober 2009 Vel den ene ungen ble født unger oppussingen om du ikke forsto det så da var hun 2 dager da jeg kom hjem fra sykehuset. Den andre var 1 år.
Romeren Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter #9 Skrevet 28. oktober 2009 Vel, moralen er vel at man overlever vel det meste. (Selv om det kanskje ikke var akkurat som man tenkte det i utgangspunktet.) Nå har vi bestemt at de får komme i morgen, og hvis de ikke kan forsikre meg om at de blir ferdig i tide får de rett og slett ikke begynne Men, gruer seg gjør vel man alltid når sånt skal settes i gang, ikke sant?? Takk for svar, forresten!
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2009 #10 Skrevet 28. oktober 2009 Husker deg fra gravid i utlandet - ser ut som dere har ordnet dere fint nå, med akjseborettsleigliegehreret og alt mulig Man overlever det meste, husk bare på å snakke godt med partner og steng dere inne med lille mini på et lite rom om så er nødvendig. Det som er mest skadelig er en stresset og usikker mamma! Lykke til!
Romeren Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter #12 Skrevet 28. oktober 2009 Hei, ja hvem er du da? Har ordnet oss greit vi Veldig fint å ha leilighet på plass! Det psykiske stresset er jo det eneste problemet.. Rent praktisk spiller det jo ikke så stor rolle fra eller til. Men når det er førstegangs, og alt er nytt... Kanskje redebyggingsbehovet er enda større da!
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #13 Skrevet 29. oktober 2009 De blir sikkert ferdig før fødselen og tenk så deilig det blir å ha alt klart. Bedre å bli ferdig før fødsel enn når du har en liten baby hjemme som skal sove. Hvor i utlandet bor du? Mannen min har lyst til at vi og ungene skal flytte utenlands noen år nå som ungene fortsatt er små, men jeg vet ikke.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #14 Skrevet 29. oktober 2009 Jeg bor ikke i utlandet - lengre. Da jeg ble gravid bodde jeg i Roma, sammen med kjæresten. Var bare på utveksling. Skjønner godt at du holder tilbake om å flytte til utlandet, men helt ærlig talt tror jeg det kan være en fin opplevelse for dere begge... Og for barna! Hvor har han lyst til å flytte? Nå har de faktisk satt i gang her... Med rivinga. Jaja... Håper bare de blir ferdig i tide!!
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #15 Skrevet 29. oktober 2009 Han har aller mest lyst til å jobbe i Australia, men kunne også tenkt seg spania. Roma hørtes spennende ut. Var du der lenge? Foreldrene mine var nettopp der på ferie og sa det var fint. Om de allerede er begynt nå skal du se de blir ferdige i god tid.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #16 Skrevet 29. oktober 2009 Var der i ca. 6 måneder. Veldig positivt! Vi ble kjent med mange italienere, byen, språket og kulturen... Vi får se hvor lang tid det tar. Det er jo tørkinga som tar lang tid. Altså: Å tørke bort fukten. Men nå er det for sent å snu! (Fikk liksom ikke mukket i morges før de var innafor døra klokka 8 og begynte å skjære i tapeten!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå