Gå til innhold

To uker til termin - oppussing eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei kloke 3. trimesterhoder!

Vi kjøpte og flyttet for om lag en måned siden inn i vår nye aksjeborettslagsleilighet (langt ord!). Da vi flyttet, oppdaget jeg at det hadde vært/er, litt innsig av fukt fra balkongen (forresten ikke rapportert om i taksten, men det er en annen sak. Tror det var vanskelig å oppdage..). Det er ikke mye, og ikke spesielt skjemmende. (Man ser bare at tapeten er litt ujevn akkurat i området, ingen typiske sorte/mørke flekker, som det ofte er når det er sopp.) Vi fikk likevel noen til å se på det, og det kom fram at det var en liten fuktskade i området. Dette er borettslagets ansvar å rydde opp i, og etter at de var på befaring har jeg ærlig talt ikke tenkt så mye over det. (Som nevnt er det ikke spesielt sjenerende...)

Men de har jo lovt å rydde opp, og vi ble enige om når de var på befaring at de måtte gjøre det nå med en gang, eller senere, når jeg drar på juleferie for eksempel. (Har jo perm, så kan jo dra før samboeren min.) For meg er det nemlig utelukket at det blir gjort når jeg er hjemme på barsel, noe som jo er naturlig.

Arbeidet krever at tapeten blir revet på to vegger, området luftet etc. så vil de legge på ny strie og male over igjen. Vi har en liten stue, så det sier jo seg selv at dette vil prege oppholdsrommet. I samme slengen vil de også skifte et vindu som er punktert. Saken er at de nå har ringt min samboer, og sier at de vil starte arbeidet i morgen! Han fikk ikke tak i meg, og sa det var ok, men jeg er litt i tvil...

Så spørsmålet mitt er: Hva ville dere gjort? Det er greit å ha det gjort, men timingen er liksom så dårlig... (Fuktskaden er lite sjenerende, så jeg hadde ikke hatt problemer med å leve med det en stund til. Har faktisk ikke tenkt på den siden de var på befaring.) Frykten er jo selvfølgelig:

1. At arbeidet tar lengre tid enn de trodde

2. At barnet kommer før tida og du sitter der full av barselhormoner med fullt av arbeidsfolk i huset og en nesten ubrukelig stue.

3. At avgassene fra malinga, etter at arbeidet er gjort (om det ble ferdig i tide) på noen måte skulle kunne være skadelig for lille mini.

Fordelene er jo selvfølgelig at det er det jo gjort. Og det kan jo hende at det blir vanskelig å få dem til å "time" oppusningsarbeidet etter når det passer best for oss. Sambo er selvfølgelig mest for, men jeg er mer tvilende. Hva ville dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville latt de satt i gang.. Som du sier greit å ha det gjort! :) Og det kan sikkert være vanskelig å få timet det til å passe bedre... Det vil vel egentlig aldri passe spesielt bra med en nyfødt i huset... Men jeg hadde ville sørget for at de maler med Sense. Eller i allefall vannbasert maling. Oljemalinga tar laaang tid før den er ordentlig utluftet! Lykke til! :)

Skrevet

Ok, takk. Kanskje det bare er greit å få det gjort da... (Men jeg skal ihvertfall understreke at forsinkelser er litt utelukket...) Kjenner jeg gruer meg litt! Men sånn er det vel alltid... Ikke så greit å vende stua på hodet, kjenner jeg...

Skrevet

Forresten: De anslo at arbeidet ville ta ei uke....

Skrevet

Heisann

Jeg ville latt de begynne. Det er ikke ofte du er så heldig at de kan ta det så kjapt. Malingen de bruker i dag er stort sett ikke oljemaling. Siden de skal male det, regner jeg med de bruker vannbasert maling siden det tørker fortere og de kan ta flere strøk på en gang (de brukte hvertfall det når vi hadde lekasje der vi bodde før). Er jo litt kjekt at det blir ferdig til mini kommer. Og det klarer de nok så lenge de dukker opp når de skal:o)

Lykke til:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...