Gå til innhold

Vondt i magen...

Christine-88 og lille Jacob<3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg erveldig plaget av at magen er vond, vanskelig å beskrive det, men den er/kjennes sprengt, og kynnerne er veldig ubehagelige.. Våkner masse om natten pga magen, den kjennes veldig øm og hard ut. Så det er vondt å ligge på sidene, for da blir den dyttet på en måte, og ryggen kan jeg bare glemme! Er ikke sånn dårlig i magen..

Er 38+1 i dag, og førstegangs..

Er det noen andre som har opplevd dett/opplever dette opp mot termin? Og som vet hva det kan komme av..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, har det sånn jeg også... Sliter veldig på kveldene og nettene, med murringer nederst i magen og veldig mange ubehagelige kynnere.

Er 35+4 og jeg venter nr 2, men hadde det ikke slik som dette når jeg gikk med nr 1.

Vet ikke hva det kommer av, men det er skikkelig ubehagelig. Kanskje det er et tegn på at vi føder før termin? ;) Kan jo håpe :)

Skrevet

Jeg har det også litt slik du beskriver, men bare om nettene. Jeg sover mellom 1-2 timer, så må jeg tisse . Det gjør vondt i magen når jeg skal opp av sengen og når jeg skal snu meg, så da kan det ta litt tid før jeg sovner igjen. Jeg er 37 uker i mårra og førstegangs, så jeg vet heller ikke hvorfor det er slik. Men vi får trøste oss med at det snart er over. Det venter jo noe godt ut av dette her:-) Lykke til videre:-)

Skrevet

Har det nøyaktig på samme måte, så da regner vi med at det er normalt ;)

Skrevet

Jeg er 37+5 og har hatt det slik de siste to ukene...kanskje det har med at livmora vår trener seg til fødselen! Vi satser på at dette er et godt tegn! Jo mer trening livmora har jo lettere fødsel;)

Skrevet

Høres veldig kjent ut, ja... Har blitt mye værre de siste par dagene, samtidig som magen har sunket enda mer. Mulig det har sammenheng? Hadde ikke gjort noe om det er tegn på at noe mer er i gjære :-) Er 36+4 og førstegangs, og knøtten er visstnok ca. 3,2 kg nå og dermed fullt ut levedyktig, vil jeg tro.

Skrevet

Har det helt likt. Som Vinterbarn sa, så har jeg også dette problemet på natta.

- Opp på do i ett sett (har egentlig bare måtte løpe på do en gang iløpet av natta, men nå er det rundt 10 ganger)

- Kan ikke ligge på ryggen mer (kunne det frem til forrige uke ca, men nå føler jeg at jeg blir kvælt)

- Kan ikke ligge for lenge på høyre side pga følelsen av at alt siger ned til madrassen, og det blir veeeldig ubehagelig etter en liten stund

- Kan ikke ligge for lenge på venstre siden pga det samme som over, men også fordi jeg har så vondt i ribbenet på denne siden.

Nå har jeg de siste dagene begynt å sove ganske mye på dagtid også. Dvs hvis jeg blir skikkelig trøtt, så legger jeg meg.. må supe inn det jeg kan av søvn ;)

Skrevet

Er 38+1 i dag, og lille gutt veier 3600 g

Skrevet

Slenger meg med her jeg også. Er 38+4 i dag og har hatt vondt i magen hver kveld de siste to ukene.

Siden vi er så mange som opplever dette regner jeg med at det er helt normalt,men det er utrolig ubehagelig. Hadde ikke det sånn med førstemann. Men som dem sier-ingen svangerskap er like!

En annen tinge jeg blir plaget med er den lyden som kan komme innimellom når jeg bøyer meg. Det høres ut som vann som bobler inni magen. Virker som tulla mi blir nesten klemt i hjel når jeg gjør det. Kan netsen tro at det er hennes kropp som lager den lyden for den er noen ganger så kraftig. Er det andre som opplever dette??

Drit ekkelt er det i hvertfall! Håper jeg føder snart,så slipper jeg disse vondtene og lydene..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...