Crazywoman Skrevet 28. oktober 2009 #1 Skrevet 28. oktober 2009 Kan de spise sjokolade? Hva gjør dere i bursdager? Min lille har spiste sjokolade, sjokoladekake og sjokolade kjeks og muffinser med sjokolade. Nå som vi har fått påvist allergi mot peanøtt og hassel skal han holde seg borte fra alt som kan inneholde nøtter. Er det litt hysterisk når han har spist alt mulig før? Er det i all fall mulig å spise ting der det står kan inneholde spor av nøtter? Nå er jo ikke akkurat sjokolade og kaker det man spiser oftest, men jeg har ikke lyst å begrense mer enn jeg må (han har mange andre allergier som faktisk har vist utslag fysisk som vi må holde han borte fra). har hørt at nøtteallergi er noe av det farligste man kan ha, men er ikke det om man reagerer voldsomt? Det har han jo ikke gjort til nå, og han har jo aldri fått rene nøtter. Det er jo enkelt å holde han borte fra. Har hørt at Hval sjoklade er helt nøttefri. Er det noe annet der ute??? Håper på erfaringer fra andre. Det er til stor hjelp!!
La Perla Skrevet 28. oktober 2009 #2 Skrevet 28. oktober 2009 Det fins jo ulike grader nøtteallergi. Jeg klør i munnen og får tilløp til astma hvis jeg spiser rå hasselnøtter eller mandler. Men er de kokt eller stekt går det fint. jeg kan spise sjokolade selv om de kan inneholde spor av nøtter. legen min sa også at det ikek er noe farlig for meg å spise nøtter, så for min del er det selve ubehaget som er problemet. Men hvis man er veldig allergisk bør man unngå det som har spor av nøtter (selv om jeg har en venn som er kjempeallergisk og som reagerer voldsomt, men som likevel spiser det som kan innehold spor av nøtter. Men broren hans DØR nesten bare han går inn i et rom hvor det har vært en nøtt) .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå