Gjest Sekretøsa Skrevet 28. oktober 2009 #1 Skrevet 28. oktober 2009 Jeg får jo nok input om denna vaksina på jobb, så jeg har vært litt drittlei, men... må jeg ha tillatelse fra barnefar for å vaksinere eldstejenta? Vi bor ikke sammen, og skulle hatt felles foreldreansvar men det har aldri blitt til det fordi han ikke har ordna med det... må jeg ha hans tillatelse da?
Bunnies by night Skrevet 28. oktober 2009 #2 Skrevet 28. oktober 2009 Så lenge du er alene om foreldreansvaret så trenger du ikke hans tillatelse så vidt jeg vet...
winneboo Skrevet 28. oktober 2009 #3 Skrevet 28. oktober 2009 Vi har felles foreldreansvar men jeg har ikke hørt noe om at han skal være med på denne avgjørelsen. Jeg har hovedomsorgen og tar avgjørelsene for henne i daglivet uten å høre med han først. Hadde han sagt ja og jeg nei, hvem skulle fått siste ordet? Så nei, jeg tror ikke du trenger hans tillatelse.
Gjest Sekretøsa Skrevet 28. oktober 2009 #4 Skrevet 28. oktober 2009 Nei, jeg gjør jo ikke det, men det står i en rettslig avtale at vi skal ha delt f.ansvar. Problemet er at vi hadde det, han skrev det fra seg, for så å bruke mye tid og penger på å skulle ha det tilbake. Så jeg har ikke gjort noe med det, og heller tenkt at han får ordne det selv om det er viktig for han.. det er altså 2 år siden, og han har enda ikke gjort det. Bare redd det skal bli baluba om jeg vaksinerer jentungen uten hans samtykke.
Gjest Sekretøsa Skrevet 28. oktober 2009 #5 Skrevet 28. oktober 2009 Det er vel pga dette med spørsmål om medisinsk behandling... da må man ha samtykke fra den andre part.. Jaja, får satse på at han ikke følger med i timen
winneboo Skrevet 28. oktober 2009 #6 Skrevet 28. oktober 2009 Ok jaja men jeg ringer ikke barnefar hver gang hun er hos legen og har fått antibiotika å spør om det er greit Her kjører jeg min egen vei og blander ikke barnefar inn i noe som helst, å slik liker han å ha det også, da slipper han å engaskjere seg for mye..hehe.. Han følger garantert ikke med i timen...hehe.. ellers så hadde dere vel hatt den diskusjonen allerede.
Gjest Sekretøsa Skrevet 28. oktober 2009 #7 Skrevet 28. oktober 2009 Nei, det er sant.. hehe Jeg får gjøre som jeg vil.. det er tross alt ikke han som jobber med leger hele dagen.
Gjest Skrevet 28. oktober 2009 #8 Skrevet 28. oktober 2009 Jeg tror ikke dette gjelder vaksiner og medisiner og sånne ting, men store operasjoner der man trenger begge foreldrenes underskrift. Jeg spurte hvertfall mekleren om jeg trengte samtykke for det vanlige vaksineprogrammet, og da sa han nei..
Gjest Sekretøsa Skrevet 28. oktober 2009 #9 Skrevet 28. oktober 2009 Takk for svar Da har du hvertfall fått svar fra noen som bør kunne det de driver med
Gjest Skrevet 28. oktober 2009 #10 Skrevet 28. oktober 2009 Ja, jeg måtte skrive under når jeg tok vaksina idag, men vet ikke hvordan det er når barnet skal ta vaksina.. Regner med de isåfall bare trenger underskrift fra deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå