Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2009 #1 Skrevet 28. oktober 2009 Sønnen min på 6 år har fått svineinfluensaen.... Tok det ikke så tung først, tok han selvfølgelig til legen osv da. Han ble syk på fredag. Ungen har et vanvittig imunforsvar, og dette er første gangen i hans lille liv han har vert så dårlig over flere dager. Han vite litt tegn til bedring i natt til i går og kvelden før. Lekte, tullet var blid og glad...+ feberfri. I løpet av dagen i går ble han dårlig igjen. i går hadde han 38 grader på det meste, nå sist jeg målte han i dag var han på 39,5. Han spiser minimalt... tror han har fått ned en skive tottalt siden mandag. Drikker litt gjør han, men ikke veldig mye... selvom han blir rustet opp med både cola, juce og vann så han kan få det han helst vill ha.... Han var hos legen på mandag, så er jo usikker på om jeg skal ringe på igjen, eller se han ann litt mer... huff... Er virkelig ikke vant med at han er syk:/
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2009 #2 Skrevet 28. oktober 2009 En skikkelig influensa varer gjerne i godt over en uke. Så hvis han ikke har blitt veldig mye dårligere, tror jeg du kan ta det helt med ro. Det er naturlig at feberen blusser litt opp igjen, men det er bra du holder et øye med den. Og prøv å få i ham mest mulig væske.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2009 #3 Skrevet 28. oktober 2009 Siden han har vært bedre, for så å bli dårlig igjen, så ville jeg tatt turen til legen i dag. Be om CRP-måling for å sjekke om det kan være en bakteriell infeksjon som har utviklet seg.
mammantilverdensbestebarn Skrevet 28. oktober 2009 #4 Skrevet 28. oktober 2009 Jeg ville uten tvil ha ringt til legen! Bedre med en gang for mye! God bedring til gutten din =)
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2009 #5 Skrevet 28. oktober 2009 Er du usikker syns jeg du skal ringe legen uansett. Det er vanlig at feberen stiger utover ettermiddag/kveld. Gi ham evt paracet for å hindre at den stiger for mye når han skal sove. At han ikke spiser så mye er vel greit, bare pass på at han drikker godt - selv om det ikke frister ham noe særlig. Skjønner godt du er bekymret altså, men det går nok helt fint! Klem:)
Underveis --> Skrevet 28. oktober 2009 #6 Skrevet 28. oktober 2009 ... og gi ham en paracet så feberen demper seg. 39,5 er ganske høyt.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2009 #7 Skrevet 28. oktober 2009 Ring legen så er du sikker!! Bedre å ringe for mye enn for lite!!! Det er min mening når det gjelder barn!
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2009 #8 Skrevet 28. oktober 2009 huff... han er litt jojo syk altså... nå spaserer han rundt og prater i ett;) Men fortsatt ikke intr i mat, da... Uansett, jeg skal følge litt med på han, avventer foreløpig;) Selvfølgelig får han paracett foresten:) Takker for alle svar og gode råd=) HI
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2009 #9 Skrevet 28. oktober 2009 Uff da. God bedring til sønnen din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå