MyBaby Skrevet 28. oktober 2009 #1 Skrevet 28. oktober 2009 Hei! Håper virkelig at noen kan hjelpe meg her.. Gjorde det slutt med min datters pappa for en stund siden pga hans alkohol problem og voldelige adferd både fysisk og psykisk mot meg...Dette var noe han ikke ønsket, og har i ettertid vært veldig vanskelig å ha med å gjøre, han vurderer å flytte hjem til sin "føde" by som er 50 mil unna her( som jeg for guds skyld håper at han gjør).. men han mener han skal ha vår datter 50%. hvor finner jeg informasjon om mine rettigheter og hvem kan jeg snakke med?? Og så har min datter kun hans etternavn, men jeg ønsker også at hun skal bære mitt etternavn, noe som han ikke går med på... har jeg noe jeg skulle sagt??? Vær så snill å hjelp meg.... takk....
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2009 #2 Skrevet 28. oktober 2009 Han får det ikke noe sted. Bare ikke diskuter dette med ham, uten at dere er på slikt som familiekontoret. Ta IKKE diskusjonen hver gang han tar dette opp. Vil han noe, så får han gjøre utspillene. Bare len deg tilbake og vent på dette, du:) Dere har nok felles foreldreansvar, og da kan ikke du endre barnets navn uten hans samtykke.
MyBaby Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 28. oktober 2009 takk for svar:) Leste noe med at jeg ikke trengte hans tillatelse vist det var særlig grunn for navne endring.. noen som hvet hva som går under særlig grunn egentlig?
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2009 #4 Skrevet 28. oktober 2009 regner nok med du må ha samtykke, skal du endre det til å ha bedde deres etternavn, må du også dessuten ha bindestrek imellom, jeg skulle nemli gjøre dette da mi jente bare har farens, men en bindestrek imellom? ser da helt rart ut!!! eks marianne olsen-hansen??? jeg gadd ikke, håper du finner ut av det, tror nok ikke det er noe fare med tanke på samvær, hvis han voldelig og alkohol i ibildet,,, men spør om hjelp, familiekontor etc, men som sagt ville jeg ikke gjort noe før barnefar gjør... ikke sikkert du trenger hvis han ikke kommer til stykket, og lykke til, det går seg til etter hvert og dere får det bra dere 2 :-) selv er jeg alene..
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2009 #5 Skrevet 28. oktober 2009 Jeg vil faktisk tro at særlig grunn er slikt som at han har mishandlet/misbrukt barnet. At han er massemorder eller andre slike "rykteknusende" ting, som barnet kan lide under nettopp pga navnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå