Gå til innhold

fortvilet...hjelp meg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Håper virkelig at noen kan hjelpe meg her.. Gjorde det slutt med min datters pappa for en stund siden pga hans alkohol problem og voldelige adferd både fysisk og psykisk mot meg...Dette var noe han ikke ønsket, og har i ettertid vært veldig vanskelig å ha med å gjøre, han vurderer å flytte hjem til sin "føde" by som er 50 mil unna her( som jeg for guds skyld håper at han gjør).. men han mener han skal ha vår datter 50%. hvor finner jeg informasjon om mine rettigheter og hvem kan jeg snakke med?? Og så har min datter kun hans etternavn, men jeg ønsker også at hun skal bære mitt etternavn, noe som han ikke går med på... har jeg noe jeg skulle sagt??? Vær så snill å hjelp meg....

takk....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff huff=(

Jeg hadde tatt kontakt med familievernskontoret...trur det heter det???

Så hadde jeg ordnet med en advokat.

Skrevet

Hei! Hvor gammel er datteren din? Han Har krav på 50% når barnet er fylt ett år. Dette er jo noe dere må bli enige om med tanke på skole/barnehage blir det jo veldig forvirrende for henne å måtte bytte etter noen uker. Hvis dere ikke kommer til enighet burde du ta han med på mekling eventuelt kontakte en advokat og spørre om dine rettigheter for hvis han er så vrang som du sier burde du bare gå den harde veien:-) Det spiller også en rolle om dere er gift og om dere har bodd sammen. Hvorfor har datteren din kun farens etternavn i utgangspunktet? Trodde barnet hadde begges?

Skrevet

Hei du! Enig i at familievernkontoret sikkert kan hjelpe, her kan du se hvilket du tilhører:

http://app.norge.no/styresmakter/kvaliste.asp?id=45581&gclid=CLKQ0sCj4J0CFdA93godwS9KMg

Se også her:

http://www.regjeringen.no/nb/dep/bld/tema/samliv/mekling_for_foreldre.html?id=1071

Dersom det er dokumentert noe sted at han har alkoholproblemer og er voldelig, vil jeg tro at han ikke automatisk får samvær. Men dette vet jeg egentlig ikke så mye om. Eneste jeg kan si er at du må stå på og ikke gi deg! Tenk på barnet, hun er det viktigste her.

Om navneendring:

Har du eneansvaret nå? Da trenger du i tilfelle ikke hans samtykke til navneendringen.

Håper det ordner seg! Lykke til!

Skrevet

Jeg trodde det hadde kommet en lov om at foreldre ikke kunne bo så langt fra hverandre jeg,mulig det var over 50 mil,husker ikke helt! Hadde helt klart ordnet meg en advokat,i forhold til deres datters sikkerhet også!

Skrevet

Start med å ta kontakt med familievernkontoret. Du må også mest sannsynlig ta kontakt med barnevernet i et ledd for å få dokumentert og undersøkt din eks sin voldelige atferd og alkholproblemer.

Du må også forberede deg på at du må ta denne saken til retten - noe som er standard prosedyre i saker som denne. Søk profesjonell hjelp til barnefordelingssaken så snart som mulig - gjerne i morgen.

Glem greia med etternavnet en stund. Et navn er bare et navn.

Min far er voldelig og alkoholiker og min mor gjorde det motsatte av det du gjør. Hun anstrengte seg for at jeg og min bror skulle treffe pappa mest mulig; tror meg når jeg sier at de samværene har skaffet meg (og min bror) store problemer langt opp i voksen alder (jeg er 33 nå og blir fortsatt livredd av fulle menn).

Dette kommer til å bli tøft for deg. Jeg vil anbefale deg å ta med deg noen du stoler på (og som holder munn og lar deg snakke...) på alle samtaler. Dette kommer til å oppleves som en stressende opplevelse for deg og gå ut i fra at du ikke kommer til å huske ting som blir sagt på møter etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...