MyBaby Skrevet 28. oktober 2009 #1 Skrevet 28. oktober 2009 Hei! Håper virkelig at noen kan hjelpe meg her.. Gjorde det slutt med min datters pappa for en stund siden pga hans alkohol problem og voldelige adferd både fysisk og psykisk mot meg...Dette var noe han ikke ønsket, og har i ettertid vært veldig vanskelig å ha med å gjøre, han vurderer å flytte hjem til sin "føde" by som er 50 mil unna her( som jeg for guds skyld håper at han gjør).. men han mener han skal ha vår datter 50%. hvor finner jeg informasjon om mine rettigheter og hvem kan jeg snakke med?? Og så har min datter kun hans etternavn, men jeg ønsker også at hun skal bære mitt etternavn, noe som han ikke går med på... har jeg noe jeg skulle sagt??? Vær så snill å hjelp meg.... takk....
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 28. oktober 2009 #2 Skrevet 28. oktober 2009 Det er veldig vanskelig å nekte far samvær med barnet, men om han velger å flytte så langt vekk gjør han det selvfølgelig vanskelig for at 50% samvær kan gå ann. Om han har alkohol problemer, og du er redd han kan være beruset og også skade datteren deres med sin voldelige adferd må du selvfølgelig få det med når dere skal til mekling. Få deg advokat, det må du vel uansett ha i en barnefordelingssak. Advokaten vet nok hva som er lov og ikke lov. Du kan også be om at om/når han skal ha samvær med barnet skal det skje med tilsyn fra barnevernet om han kan finne på å drikke når han har barnet. Dette med navnebytte vet jeg ingenting om, men jeg går utifra at advokater har greie på slikt også. Men går utifra at du har like mye du skulle sagt på det området som han har.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå