Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2009 #1 Skrevet 28. oktober 2009 hvis ikke barn lærer seg å krabbe/krype kan barnet ha problemer med å utvikle seg motorisk, samtidig som barnet er mer utsatt for å få dysleksi og andre lærevansker senere i livet? barn skal lære seg å krabbe fordi venstre og høgre hjernehalvdel skal lære seg å "samarbeide"...så alle mødre, legg barnet tidlig på magen og la ting komme naturlig, ikke gjør sånn at barnet hopper over stadier, dette er ikke gunsig for utviklingen. MEN..her finst det selfølgelig også store forskjeller, jeg ville bare ha frem det poenget at det er viktig at ting kommer i en naturlig rekkefølge, la barn være barn. Ikke stress med at barnet skal sitte tidlig og lære seg å gå før det er året gammelt...men sørg for å stimulere barnet til krabbing:) dette er viktig!
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2009 #2 Skrevet 28. oktober 2009 Da ser det lyst ut for min gutt i så tilfelle. Har ikke stresset med noen ting. Har latt alt komme naturlig, og det kom tidlig også. Eneste jeg har lagt til rette for er å legge han på magen, begynte tidlig med det, og gjorde det daglig. Ser mange skriver at deres baby ikke liker å ligge på magen, klarer ikke å løfte hodet, og liker dermed ikke å ligge sånn. Men litt hver dag gjør stadig bedre, en må bare være tålmodig, oppmuntre og legge til rette.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2009 #3 Skrevet 28. oktober 2009 ".....en må bare være tålmodig, oppmuntre og legge til rette." Du må være førstegangs:)
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2009 #4 Skrevet 28. oktober 2009 Legge på magen tidlig tror jeg er en smule oppskrytt. Jenta vår hatet å ligge på magen, så hun slapp det. Ikke før hun var seks måneder, likte hun det. På kontrollen da hun var seks måneder ga helsesøster og lege seg helt over for hvor sterk hun virket i nakke og rygg da de la henne på magen. Nå er hun syv måneder, og det er like før hun krabber.
Gjest Skrevet 28. oktober 2009 #5 Skrevet 28. oktober 2009 Jeg er enig jeg, og jeg er 4 barns mor :-) De kommer seg opp og fram i livet når de er klare. På de annen side så kan man ikke tvinge fram krabbing, så vil ikke barnet, så vil det ikke. Selv krabbet jeg ikke som baby, men klarer emg helt fint synes jeg. Dog, jeg har faktisk dysleksi og forferdelig dårlig balanse da ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå