Gå til innhold

dere som har barn som bruker sutt eller har sluttet :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

når føler dere at det er påtide å slutte? og når sluttet deres som allerede har kuttet det ut. jeg tenker at kanskje 2 år er et greit tall?

min teori er at det er lettere å avvenne og venne dem til nye ting når de er små.

jeg ser jo for meg litt av noen kamper, men og trappe ned. nå bruker hun den bare når hun sover. aldri ellers.

så tenkte jeg at vi kanskje prøvde å kutte ut på dagen. for så og trappe ned på kveldene.

det er UMULIG å få henne til å sove noe som helst uten sutt. det har aldri skjedd. hun er 1 år

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har to som har brukt/bruker smokk.

Med nr 1 så ble smokken ødelagt, jeg oppdaget det ikke før en dag etter (lite hull i siden på smokken) og da syntes tassen at det var helt greit å hive den selv i søppla.

Med nr to har jeg prøvd det meste og det fører bare til at han kjemper hardere for å beholde smokken. Barnet er ikke klar for å gi slipp på smokken så da begrenser vi det (med kamp) til kunn når det skal sove..

Ja, det er lettere når de er mindre, men det kan hende at de virkelig ikke er klare. La barnet kunn få ha smokken i senga, i en periode før du evt snitter et lite hull i den slik at den blir flat. Da er den ikke gøy noe mer..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...