zarabi Skrevet 28. oktober 2009 #1 Skrevet 28. oktober 2009 Hei, jeg hører egentlig fortsatt hjemme på 2. tri, er i uke 26. Jeg er foreløpig i veldig fin form og trener endel, og nå er jeg litt nysgjerrig på hvor lenge man kan gjøre det. Er det noen av dere her på 3 tri som fortsatt gjør det, og hvor mange kg belastning har dere på vektene da?
Galathea73 Skrevet 28. oktober 2009 #2 Skrevet 28. oktober 2009 Jeg trener fortsatt, svømmer, sykler/steper og kjører det samme styrketreningsprogrammet som jeg har gjort tidligere i graviditeten, men har gradvis redusert belastningen utover i 3. trimester. Utholdenshetstreninga er også veldig redusert om dagen, både varighet og intensitet, men trener meg svett ihvertfall. Er 38 uker, har som mål å trene annenhver dag fram til termin. Blir lit sån gammel-dame-trening nå om dagen, men innbiller meg at jeg uansett vil ha litt igjen for det etter fødselen.
lille frø, mor til to Skrevet 28. oktober 2009 #3 Skrevet 28. oktober 2009 Jeg er i uke 36 og trener fortsatt. Har akkurat svømt 2500m intervall. Trener hver dag. Har økt muskelstyrke nå så jeg kjører hardt på. Men jeg har fokus på å unngå buktrykk. Kjører feks 60 kg nedtrekk 4x12. Skulderpress 30kg 4x8, rygghev med 5 kg ekstra belasting 4x16 osv. Trener litt mindre nå enn for bare tre-fire uker siden. Tar litt lengre tid å restituere seg nå. Blir mer sliten etter økta nå enn for noen uker siden. Tror det skal gå greit å trene de siste ukene og, men nå må jeg bare kjenne etter hva kroppen tåler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå