lillebie på`n igjen Skrevet 28. oktober 2009 #1 Skrevet 28. oktober 2009 er så fint man har så "store" dillemmaer om dagen ) jeg er i tvil om jeg skal ha en bag- felles for meg og babyen... eller om jeg skal ha min egen bag + en bag til babyen... eller om jeg skal ha en bag til meg og pakke bleieveska som hører til vogna med tingene til babyen? eller er det plass til alt han skal ha i den? noen med noen gode forslag? ) og forresten skal dere ha med dere mat/noe sukkerholdig feks kjeks, sjokolade osv ....tenker på om det blir en lang fødsel så trenger man litt påfyll annet enn rød sykehussaft og tørre brødskiver )
Lilleprinsen & knøttet i magen Skrevet 28. oktober 2009 #2 Skrevet 28. oktober 2009 Ingen fasit på dette tror jeg, men det jeg har tenkt er å ha en bag med klær til både meg, babyen og pappa'n, samt litt bleier og evt stelleutstyr. Denne kan få ligge klar i bilen, til lillegull er født og man skal over på barsel. I den andre fødebagen tenker jeg å ta med småting som toalettsaker, mat og drikke (energidrikke av noe slag), frukt, kamera og mobiltelefon.Den bagen blir med inn på fødestuen, siden vi helt sikkert kommer til å trenge litt påfyll av forskjellig ting:-) Håper dette tipset kan hjelpe deg litt på vei i pakkinga av fødebag:-)
HeidiL Skrevet 28. oktober 2009 #3 Skrevet 28. oktober 2009 jeg pakker stellevesken til henne med det hun trenger (og litt til kjenner jeg meg selv rett) og en separat bag til meg selv... tror det ikke blir så store bagen, så tenker å ta den med inn på fødestuen... men er jo en stund til, da..så kan hende jeg ombestemmer meg.. har nemlig også vurdert å bare ha med veske til fødselen (har stor veske) med mat og småting også kan mannen hente ovennevnte bag etter at nurket har kommet... hm... kjenner jeg fortsatt ikke helt har bestemt meg, ja... bra jeg har noen uker på meg )
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 28. oktober 2009 #4 Skrevet 28. oktober 2009 Jeg pakker en felles bag til oss begge, er ikke så mye babyen trenger. Pakker med et par plagg til han. Bleier og annet utstyr finnes på sjukehuset. Stelleveske, henteklær og teppe tar pappaen med når vi skal hjem.
abella Skrevet 28. oktober 2009 #5 Skrevet 28. oktober 2009 Tips: fruktsalat som niste! Enig i at tørre sykehusbrødskiver ikke er noe særlig. Med en fruktsalat skulle du få en god dose sukker til å holde det gående på. Forutsetter selvfølgelig at man har tid til å ordne dette og ikke må reise i alle hast... :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå