Gå til innhold

Maya&Leah*med gutt i magen:)*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva ble det til hos jormor i dag? Tok du vaksina?

Jeg må bestemme meg til i morgen.. Er sååå usikker. Har ikke lyst å la mitt ufødte barn være prøvekanin, men samtidig føles det "dumt" å ikke høre på anbefalingene fra helsepersonell. Babyen i magen er jo "ferdig"... Kanksje vært mer grunn til å være skeptisk på grunn av det hvis man var f.eks. 16 uker på vei... Jeg er 35+5 i dag...

Er jo redd for å bli syk akkurat til fødselen og det slipper jeg jo å være hvis jeg vaksinerer meg. Blir gal av dette!!! ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åå;) Vi har termin samme dag! Venter gutt, 29 November <3

Skrevet

Heii! Så ikke innlegget ditt før nå, var hos JM kl 15 ;-) Men NEI! Jeg har da altså ikke tatt vaksinen, jeg har bestemt meg for at jeg ikke gjør det. Vil ikke la mitt ufødte barn være prøvekanin! JEg er kanskje litt egoistisk ?? :( Men JM skjønte meg faktisk utrolig godt.. Å forstod hvorfor jeg ikke ville ta den! :)

Så gøy at vi har termin likt OG begge venter gutt!! :-) Morsomt å følge med litt på hverandre da, hvordan er formen din?? Jeg har mye murringer i korsryggen å en del kynnere,men de er ikke vonde i det hele tatt!

Hos JM idag så sjekket hun om hode var festet,det var det ikke. Men det lå laaangt nede,å om hun hadde stikket noen fingre oppi jaduvet! så hadde hun kunne dytte på hode sa hun. Så han kom ikke til å snu seg,å heller ikke klare å få armene over hode når han skulle ut! :) Hun sa også at det var absolutt ikke sikkert at hode festet seg siden jeg var 2gangs fødende.. Dette kunne skje NÅR jeg var I fødsel vistnok! Det var vist veldig vanlig når man gikk gravid med nr 2 :-)

Håper formen din er like fin som miin :D klem klem

Skrevet

Du er ikke egoistisk i det hele tatt!! Synes det er tøft av deg. Skulle ønske jeg turte å la være.. Jeg var fast bestemt på at jeg heller ikke skulle ta den, men så er jeg begynt å tvile de siste dagene. Er så redd jeg skal bli syk når det nærmer seg termin. Men samtidig vet jeg ikke hva jeg gjør hvis det viser seg at gutten min får senskader pga at jeg tok vaksinen... Vanskelig det der. Var også hos jordmor i dag, men ble ikke klokere av henne. Hun sa bare at dette var "ildprøven" og det første av mange vanskelige valg jeg må ta for mitt barn! Synes det var teit sagt av henne egentlig. Ja, nå kan du velge om du vil at barnet skal bli sårbart for sykdom etter fødsel eller du kan velge å ta en vaksine som kanskje gir det senskader?? Hallo...

Ja, kjempegøy at vi er likt liksom :D Jeg klager ikke på formen. Har ingen plager som er verdt å nevne egentlig så er veldig fornøyd. Alle er jo begynt å spørre det evindelige spørsmålet (som jeg antagelig blir å spy av, innen en uke) Er du lei? Da må jeg si som sant er, at dette er ikke det morsomste jeg har gjort i mitt liv, men det går helt fint! Man merker det jo med tissing, halsbrann osv, men som sagt, klager ikke! Tror mange har det verre enn meg ;D Det høres iallefall slik ut. Så er ikke lei, men gleder meg som en unge til å treffe han som bor i magen min!!!! <3 :D

Så spennende at gutten din lå så langt nede. Kanskje du slipper å vente helt til slutten av November på å få treffe din prins ;) Jordmoren min kunne konstatere hodeleie i dag, men ikke langt nede. Godt bevegelig og det kjenner jeg! Han ligger halve dagen med hodet ned og resten av den, på tvers inni der. Og det er såååå tongt. Må puste med dype konsentrerte drag ;) God øvelse til fødsel, kanskje? Hehe

Så hun bestilte time til meg på sykehuset for vekstestimering og sjekk av leiet. Så mandag får jeg se skatten igjen <3 <3 Gleeeeder meg :D

Men håper han fester seg rette veien snart. Har veldig lyst å få oppleve en fødsel, men skulle han finne på å legge seg i seteleie, er det ingen som får meg til å presse han ut normalt ;)

Jeeeeses dette ble langt.. Sorry ;) Kjeder meg her jeg sitter ;)

Skrevet

Heii igjen! :-)

Ja,er slik jeg også tenker... TENK om det kan få senskader på babyn,eller at baby plutselig dør nå inne i magen?? Herregud, jeg blir gal av å gå å tenke på det.. Også er det jo dette med denne svineinfluensaen,kan man virkelig dø om man ikke er i en skikkelig risiko gruppe?? Jeg har 2 venninne som har hatt svinepesten mens dem gikk gravide. Å det har gått HELT fint med dem, å babyene i magen dems! Så, da ble jeg liksom enda mer bestemt på at jeg ikke skulle ta den.. Tror ikke jeg ombestemmer meg heller.

Men det jordmor sa til det syntes jeg var helt på tryne å si?? jøssenavn.. blir jo ikke akkuratt klokere av slike ord. Glad min JM forstod meg veldig godt :) Er også skeptisk til medisiner å vaksiner når jeg går gravid pga jeg har født før, å jenta mi er utviklingshemmet å født med mange "feil". Også store pusteproblemer så hun har vært trachestomert i litt over 2 år! Så da blir jeg liksom ekstra bekymret osv denne gang..

Så bra at du ikke har noen særlige plaget, det har igrunn ikke jeg heller. Hatt murringer i ryggen i det siste, også kynnere så klart. Men det er jo bare slik det er å gå gravid ;) å det hjelper jo til for å forbrede kroppen på fødsel! Hehe, spørsmålet " er du lei? ikke lenge igjen nå??" det har jeg hørt en stund, å blir nesten like oppgitt hver gang folk spør. SELVFØLGELIG er jeg lei.. Halooo.. Man går gravid i 9mnd, man savner virkelig å ha kroppen tilbake til normalt igjen! Men, er jo så absolutt verdt det. Får jo verdens flotteste gave! :-) JEg tenker at, siden JM sa at om hun "stakk" noen fingre oppi musa så hadde hun kunne dyttet på hode.. er det ikke så lenge igjen da kanskje?? ååå jeg håper han vil komme litt før termin ;) fødte jenta mi 3uker å 4 dager for tidlig! Å min kjæreste vil ikke ha sex mer nå,haha! etter jeg fortalte dette om hva JM hadde sagt. "Tenk om jeg skaller han i hode da.. nei vet du hva!! det får du meg IKKE med på nå" tenkte at sex hjelper jo på å modne oss så hadde jo vært litt allright. Men,det får jeg vist ikke mannfolket med på :P

Men,heldigvis så kunne han ikke snu seg noe mer å det merker jeg igrunn veldig godt!! men jeg hadde vært som deg, hadde aldri født en baby i seteleie! Skal tilbake på vekst estimering neste uke jeg også :-) Blir fulgt opp ekstra god denne gangen pga datteren min som sagt er født med mange handikapp osv..

Oj oj.. Ble veeldig langt dette også!! Hehe :-) Ha en fin fin kveld videre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...