cherry coke Skrevet 28. oktober 2009 #1 Skrevet 28. oktober 2009 Hehehe, må nesten le litt, selv om jeg er lettere irritert. Min datter skal snart motta 4 -årsboken i kirken og jeg ringte derfor til min eks-svigermor (hennes farmor) og gav beskjed og håpte at de hadde anledning til å komme. Jeg sa også at vi hadde tenkt å gjøre litt ut av dagen og ville invitere på lunch og kaffe etterpå. Quote min eks-svigermor: " Nå er jo ikke vi medlem av statskirken, så vi har ikke noe der å gjøre. Ville rett og slett følt meg ukomfortabel. Men vi kommer på lunchen etterpå om vi får anledning". Jesus..her sitter jeg, dronningen av å svelge kameler, å argumenterer med at det ville bety mye for datteren min og meg om de kunne komme og at det varer lun 1 liten time og at de kan bare holde seg for ørene om det er så ille. Neida, de kunne nok ikke det, for de ville ikke være hyklere heller. DET måtte jo jeg forstå... De driter rett og slett i om de sårer datteren min. Men men, jeg skal invitere både min familie , faddere og venner og vi skal ha en knalldag uansett.
Bunnies by night Skrevet 28. oktober 2009 #2 Skrevet 28. oktober 2009 Herregud *ler* Sambo er muslim - han er da med i kirken både når det kommer til dåp, 4-årsbok, bryllup, begravelser etc. For all del - det er skikkelig hyklerisk å være tilstede for barnebarnet sitt som skal motta en bok i kirken. For det betyr jo at DE må være kristne... Da er det myyye bedre å være prinsippfast - drit i at barnebarnet blir lei seg. AMEN for prinsippfastheten.
cherry coke Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 28. oktober 2009 De går jo i brylluper og begravelser i kirken må vites.. Men de er "ikke med på" at hun skal oppdras i den kristne tro, så derfor.. F****, jo mer jeg tenker på samtalen vi hadde jo mer provosert blir jeg... Det værste av alt er jo at dama er egentlig ok, men jeg skjønner mer og mer hvorfor sønnene hennes er så jævla ufordragelig..(sorry , usaklig utblåsning).
___ Skrevet 28. oktober 2009 #4 Skrevet 28. oktober 2009 Å få 4-årsboken er jo hyggelig, men noen stor anledning som man forutsetter at hele fammilien stiller opp på er det jo ikke. Desuten ville de jo prøve å komme til lunchen. Kan ikke tenke meg at det betyr noe serlig til eller fra om besteforeldrene er i kirken så lenge du ikke har gitt henne intrykk av at de bør være der. Hvis du inviterer så mange som du planlegger, og de faktisk kommer i kirken, kommer nok deres gruppe til å være den desidert største gruppen i kirken. Her jeg bor er det i hvertfal vanlig at bare foreldrene og eventuelt søsken er med på den gudstjenesten. Noen har med besteforeldre, men da er det gjerne besteforeldre som ville gått i kirken uansett.
Gjest Skrevet 28. oktober 2009 #5 Skrevet 28. oktober 2009 Klart det betyr noe om besteforeldrene er tilstede i kirken. Jenta skal jo gå fram og motta ei bok foran alle, det er jo nesten som å opptre! Er jo ikke det samme om publikum kommer etter at forestillingen er over.
cherry coke Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter #6 Skrevet 28. oktober 2009 Nei, jeg hadde i utgangspunktet ikke tenkt å invitere så mange. Men vi har ingen kontakt med barnefaren og jeg tenkte kanskje at det kunne være hyggelig for de også å oppleve dette sammen med datteren min. Jeg ser på det som en stor begivenhet, for dette er noe datteren min har snakket om og gledet seg til lenge. Skal nevnes at jeg svelger kameler i hopetall ift dem og jeg synes faktisk at de kan strekke seg litt de også. Det skal ikke bare går èn vei. Her jeg bor erdet vanlig at foreldre, besteforeldre og evt faddere stiller opp.
Alba44 Skrevet 28. oktober 2009 #7 Skrevet 28. oktober 2009 Jøje meg... Du er raus og strekker så til de grader ut en hånd, men dessverre så klarer ikke hun å forstå det beste.
cherry coke Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter #8 Skrevet 28. oktober 2009 Det er en stund til , så jeg skal gi dem litt tid. Har ikke sagt det til datteren min enda, men tror nok hun kommer til å spør hvorfor de ikke er der når mormor og morfar er der.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 28. oktober 2009 #9 Skrevet 28. oktober 2009 MAKAN!! Herrefred, vi hadde med både besteforeldre, bonuspappa, tanter og onkler når vi fikk 4årsboka vi. Lille syne det var så stas. Min kirkeangstfylte kjæreste ble til og med igjen på kirkekaffi! hahahahaha! Du er utrolig. Jeg ville skreket ufinheter og slengt på røret. All ære til deg. *klem*
OsloMor Skrevet 28. oktober 2009 #10 Skrevet 28. oktober 2009 Uff så kostbare de skal gjøre seg for det lille barnebarnet sitt. At du orker å holde deg så fornuftig ifht. til det hele. Skjønt det er kanskje like greit å ikke sløse bort energien på sinne (selv om svelging av kameler krever velså mye energi?) (Min bestevenninne er muslim, men var like herlig fadder til barna og med i kirken. Medlem av statskirken er hun også.)
erteposen + 4 Skrevet 28. oktober 2009 #11 Skrevet 28. oktober 2009 Helledussen. Jeg går jo i kirken ofte og jeg har hatt to barn i kirkekoret uten medlemskap. En svelger jo mange kameler for barn og barnebarn.
cherry coke Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter #12 Skrevet 28. oktober 2009 Det er vanskelig å holde seg rolig, for de gjør/sier så mye rart. Men føler jeg må ta meg sammen, for de er jo snille inn i mellom også;-) Skjønner viirkelig ikke problemet med å møte opp på en søndag om de ikke har noe viktig å gjøre den dagen. Men det er tydeligvis ikke høyt prioritert..
Anne-B. Skrevet 28. oktober 2009 #13 Skrevet 28. oktober 2009 Hyklere, ja. Skal de stå og bekjenne noe som helst av gudstro den lille timen? Jeg er heller ikke medlem av statskirka, men jeg går i kirka likevel, enten det er bryllup eller konfirmasjon eller hva som helst. Har sunget mye i kor, og da synger man jo masse kirkemusikk på kirkekonserter. Er ikke noe problem. Men selv om jeg er i kirka, så ber jeg ikke Fader Vår eller sier trosbekjennelsen. Det er markering nok for meg, syns rett og slett det er barnslig av besteforeldrene. Kommer på lunchen om de får anledning? Snakk om å gjøre seg kostbare. Good riddance!
winneboo Skrevet 28. oktober 2009 #14 Skrevet 28. oktober 2009 Kan jeg spørre hva det er med denne 4-års boken? hva innebærer det? ¤nysgjerrig¤
cherry coke Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter #15 Skrevet 28. oktober 2009 Uff, ja du kan så si.. Men saken er at jeg vet at de er veldig glad i barnebarnet sitt og jeg har i utgangspunktet et bra forhold til dem. Jeg og datteren min var til og med med dem på ferie i sommer (nok en kamel, for det hadde jeg ikke lyst til). Men de er spesielle, ganske negative i grunnen. Vil jo ha de i livet til datteren min for familie er viktig og de er jo på en måte den eneste linken hun har til faren sin. Har også god kontakt med resten av familien. Feks ringer jeg til oldemoren til datteren min en gang i uka bare for å skravle litt. Nei, jeg håper de ombestemmer seg og ser at dette er faktisk "big deal" for en 4-åring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå