Gjest Tale30 Skrevet 28. oktober 2009 #1 Skrevet 28. oktober 2009 Innser at jeg er fortapt Jeg har tidligere vært en som har hatt en sikker og personlig klesstil. Folk har kunnet plukke ut plagg til meg når de har vært ute og reist osv fordi det bare var helt typisk meg. Jeg hadde en typisk gotisk stil med kjoler, netting, skinn, veldig svart med andre ord. Jeg syns fortsatt at disse menneskene med pønka stil og gotisk stil er flotte, men identifiserer meg ikke lengre med dette selv. Resultatet er at jeg er stilløs, ser ut som om noe katten dro med seg fra Sparkjøp. Jeg er fanget i H&M og Gina Tricot tyranniet og kjøper tre for prisen av to. Det jeg vil er å finne tilbake til en personlig variant av meg. Jeg elsker fargerike klær, et eksempel er slike kjoler i sterke farger med hjerte på brystet som jeg har sett på diverse programledere osv. Men jeg aner ikke hvor jeg finner slikt. Jeg har innsett at det er bedre å ha 4 plagg til 1000 kroner stykke enn 64 plagg til 59 kroner stykke. Noen med tips om hvor man kan finne litt særegne klær som man blir glad av?
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2009 #2 Skrevet 28. oktober 2009 jeg har samme problemet som deg Tale.. Jeg var typisk bohemjente, men føler nå for å se litt mer voksen ut.. De orange tovede veskene mine føles ikke lenger så hot.. he he... men, hva endrer man _til_?.. vel, jeg har dessverre ingen tips, men jeg følger spent med på tråden, da fargerike typete klær er helt meg, men gjerne med litt mer klasse enn de jeg har i skapet... :-)
Elinlita Skrevet 28. oktober 2009 #4 Skrevet 28. oktober 2009 Også er disse fine: http://www.ginekjole.no/
Gjest Tale30 Skrevet 28. oktober 2009 #5 Skrevet 28. oktober 2009 Tusen takk for tips Elinlita, det var faktisk akkurat noe sånt jeg tenkte på! Hjertet mitt gråt når jeg så prisen på 2600 for en kjole, men det var noen som var litt rimeligere også. Kunne ønske jeg hadde et realt shoppingbudsjett. Jeg har i alle fall lagret disse linkene på favoritter. Og til ex-bohemen. Masse lykke til Deilig at vi er flere, hehe. Jeg kjøpte meg faktisk en tovet veske i spygrønn her en dag i et forsøk på å bringe farge inn i hverdagen, så jeg er på vei dit du løper fra, hehe.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2009 #6 Skrevet 28. oktober 2009 Prøv My Cinnamon Girl også, noe av det samme som Tulip og Tatamo, mulig de er litt rimeligere.
Gjest Tale30 Skrevet 28. oktober 2009 #7 Skrevet 28. oktober 2009 Tusen takk anonym 13:57, det så kjempespennende ut, og det kostet ikke mer enn 699 for en kjole!
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2009 #8 Skrevet 28. oktober 2009 Ta en tur på STAFF-woman. Litt dyrt, men fy faen så mye flott!!
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2009 #9 Skrevet 28. oktober 2009 hva har du gjort med de gamle klærne dine??? (digger den goth romantiske stilen)
Gjest Tale30 Skrevet 28. oktober 2009 #10 Skrevet 28. oktober 2009 Takk for tips Av de gamle klærne er noe gitt bort, noe er i Frankrike, og noe har jeg av nostalgiske hensyn Jeg har også mye hengende i skapet fordi jeg føler jeg ikke er helt ferdig med å bruke det enda, men jeg finner aldri den rette anledningen. Merkelig når man plutselig ikke kan identifisere seg med klærne sine lengre
LadyLuck & Skrevet 28. oktober 2009 #11 Skrevet 28. oktober 2009 gi beskjed om du skal kvitte deg med mer.. =)
cherry coke Skrevet 28. oktober 2009 #12 Skrevet 28. oktober 2009 Skjønner hva du mener=) Jeg var en gang ei skikkelig rockejente. Skinnjakke, vintage rock t-skjorter, ring i nesa, piercing i brystvortene (au!!) og hullete jeans. Jeg smiler når jeg tenker tilbake på det, for det var en fin tid og jeg følte meg veldig vel i den stilen. Nå er jeg 30, og har funnet en "ny" stil Men jeg bruker stort sett innslag av den gamle stilen, for jeg føler meg ikke ferdig. Bruker fortsatt t-skjortene mine, gjerne med skinny jeans og feminine lekre pumps. Piercingene er borte (heldigvis for jeg synes det er ekkelt nå..), men bruker fremdeles ofte sort neglelakk, feks til en feminin kjole. Hverdagsklærene mine er skinny jeans, knehøye støvletter, rocka topper og en kul jakke. Til fest kan jeg bruke omtrent det samme, men bruker mer smykker, store øreringer, knallfargede pumps og feks rockabilly hestehale. Det jeg vil frem til er at jeg er en skikkelig rockejente innvendig, men er ikke komfortabel med å kjøre stile fullt ut lenger. Tror jeg hadde sett rimelig patetisk og krampeaktig ut. Men bruker "vanlige" klær med en del rocka elementer til. Håper du skjønner hva jeg mener?:-) Lykke til!
thea - M har gull i gulping Skrevet 28. oktober 2009 #13 Skrevet 28. oktober 2009 cherry! Stilem din hørtes drit kul ut!!! Hvor finner du knehøye støvletter? Har et par, men er så lei av det paret nå.. Hvor shopper du?
Gjest sug lut Skrevet 28. oktober 2009 #14 Skrevet 28. oktober 2009 Tale30: ikke kvitt deg med gotika - spar på kjerne-plagg til unger/barnebarn - det er for få mammaer og bestemødre med spennende loft lenger...
cherry coke Skrevet 28. oktober 2009 #15 Skrevet 28. oktober 2009 Har to par nå og det ene paret kjøpte jeg på Eurosko og det andre hos en "lokal" klesbutikk. Det er en stund siden, men jeg synes jeg ser slike støvletter overalt nå=) Ellers handler jeg "overalt". Finner ofte klær på uante steder:-)
thea - M har gull i gulping Skrevet 28. oktober 2009 #16 Skrevet 28. oktober 2009 Okay.. Finner aldri drømmeparet:( Såklart har søsteren min det. Men de er fra acne og koster 3500 kr.. De er perfekte med litt hæl på og i semsket skinn.. Hun finner alltid klær! Hehe, jeg må flytte tilbake til Oslo kjenner jeg. Her i Ålesund er shoppingen elendig.. Bare samme overalt! Hadde den litt rocka stilen før, men nå er det mer hverdags.. For høre at jeg ser fin ut men vil se kul ut:P buhu.. Finner liksom ikke det kule hverdagslige plagget lenger
cherry coke Skrevet 28. oktober 2009 #17 Skrevet 28. oktober 2009 Jeg bor på en mindre plass en Ålesund og det byr så klart på utfordringer;-) Men nettshopping er en fin ting;-)
Magia Skrevet 28. oktober 2009 #18 Skrevet 28. oktober 2009 Enig med deg sug lut! Har ei venninne som fikk tømme loftet til mormora si for en stund siden, og misunte hu den altså! Hun fant gamle klær, vesker og sko som ser helt spesielle ut i forhold til alt det masseproduserte vi har i dag.. Blir nok det samme når vi er eldre med barnebarn, de kommer til å sette pris på det
thea - M har gull i gulping Skrevet 28. oktober 2009 #19 Skrevet 28. oktober 2009 Ja nettshopping ja:P hehe tar turen oftere innom sider enn et kjøpesenter
Gjest sug lut Skrevet 28. oktober 2009 #20 Skrevet 28. oktober 2009 Jeg raida bestemors loft fra jeg var tolv - for femtitallskjoler, ditto sko, sekstitalls minikjoler med vanvittige mønstre, syttitalls fotsidt - det var en gullgruve. Jeg vil være sånn som kan ha loftet fullt av skatter - enten det blir jentungen eller barnebarn, om jeg får noen.
Gjest Tale30 Skrevet 28. oktober 2009 #21 Skrevet 28. oktober 2009 Ladyluck: Jeg er redd jeg må gå for Sug Luts forslag Jeg sparer nok klærne til senere. Kanskje jeg får en 40-års krise eller noe. Eller kanskje jenta mi blir fan av goth-stilen Cherry Coke: Jeg forstår veldig godt hva du mener. Man toner ned sin gamle stil og raffinerer den på en måte. Jeg syns disse "ungene" som kjører den helt ut er helt nydelige, men det er ikke meg lengre. Jeg har fortsatt mitt hjerte i The Cure, Cranes, Cocteau twins osv, men jeg har lyst på farger og glede fremfor sort og melankoli Og i mellomtiden er jeg da stilløs.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå