Gå til innhold

Då var vaksinen tatt....


krizzie

Anbefalte innlegg

No har eg vaksinen i armen etter masse fram og tilbake om eg skulle ta den..Men eg bestemte meg for det tilslutt siden det har eksplodert av smittede her eg bur. Våget ikkje ta kjangsen på nåke anna. Så vil berre tiden vise om babyen blir påvirket av dette. Har termin 21. November. Er det nåken som har fått bivirkninger av sprøyten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eneste bivirkningen jeg har merka er at armen min var sykt øm i natt.. Men bortsett fra det så har jeg ikke hatt noen bivirkninger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste vaskiner gir jo bivirkinger med en gang, ømhet, lett feber/influensa følelse. Er ikke de bivirkingene jeg er redde for, men langtidsbivirkinger på fosteret. Derfor velger jeg å ikke ta den, siden jeg faktisk er gravid. Mulig jeg tar den når jeg har født, får se. Men uaktuelt å utsette babyen i magen min for noe som ikke er forsket på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort det samme i dag. Kjenner ikke noe enda. Kanskje litt mer slapp?? men det kan likså godt komme av at jeg stod opp tidlig i dag, å ikke har fått tid til å ta en liten formiddagsdupp som jeg bruker å gjøre.

Kunne jo liksom ikke ta meg en dupp, mens jeg satt å venta på å bli ropt opp til vaksinen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ta den til fredag, og synes det har vært vanskelig å velge, som de fleste andre. Det som ble utslagsgivende for meg er at jeg har en jente på tre år. Ønsker ikke å risikere at hun skal miste mamman sin. + at vaksinen vil beskytte barnet i magen den første sårbare tiden etter fødselen. Da er de veldig sårbare...

Helt klart at det er et dilemma, uansett hva man velger, så risikerer man at noe fælt skal skje.. Vi må jo tilslutt bare ta et valg og håpe på det beste, så jeg respekterer at andre velger noe annet enn meg. Anbefaler alle med å være forsiktige når man skriver innlegg her... dette er vanskelig for oss alle, fordi ingen vet....og det siste vi trenger er å føle oss angrepet fordi vi tar andre valg. Lykke til alle sammen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk vaksinen i går og eneste bivirkningen jeg har kjent foreløbig er ømhet i armen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok den i går. Eneste reaksjon her er en superøm arm som jeg ikke kan ligge på. Kan nok ikke det i natt heller, men håper den bedrer seg i løpet av morradagen. Ellers er jeg bare glad for å slippe det som verre er...feber, kvalme, hodepine osv...har inntrykk av at de færreste har merket alvorlige bivirkninger nå med det første. Deilig å ha tatt den uansett, slipper å frykte at jeg skal ligge med influensa og føde! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig enig med millemor79. Me har alle eit valg å ta og dette må me berre stå for.Livet består av gode og dårlige valg.Kjempevanskeleg! Me gjere jo berre da som me trur er best for oss og fosteret. Eg tar ikkje kjangsen på å la vere å ta den heller når så mange i nærmiljøet mitt er sjuke. Ein kollega av meg og kona ligger heime med 40 i feber nå.. Det var veldi mange gravide som tok vaksinen igår såg eg. Eg har vert skikkeleg i tvil heile veien, men bestemte meg for å ta den etter ein samtale med legen min. Får berre tru at dette var rett valg og at eg ikkje har påført babyen min nåke langtidsskader.. Største skrekken min nå er at mannen min blir sjuk til eg skal føde. Han hadde ikkje fått blitt med dersom han er sjuk av sjukehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...