baby78 Skrevet 28. oktober 2009 #1 Skrevet 28. oktober 2009 Hei. I barnehagen til poden er det påvist et tilfelle av svineinfluensa. Og i natt begynte poden, på 2 år m oppkast. Feber 38, slapp, trett og sikler mye. Jeg ringte til legesentret og snakket med helsesekretæren for å høre om vi skal anta at dette er svineinfluensaen eller om det er vanlig type infeksjon. Ja dette er selvfølgelig vanskelig for henne å vurdere. Men jeg tenkte at de kanskje hadde noen rutiner på hvordan man skal forholde seg i en slik situasjon siden det er svineinfluensa i barnehagen. damen på telefonen virket stresset og var litt ufin.....forståelig da de sikkert har mange henvendelser. Hun ville snakke litt m legen, så hun skulle ringte tilbake. Da hun ringer tilbake sier hun at vi kan komme for en vurdering senere i dag på om det er halsbetennelse!!?? ble litt paff jeg. hun sa ikke mer.. Er jeg litt hysterisk? føler ikke det sånn selv. Da jeg i utgangspunktet barevar intressert i å vite hvordan vi skal forholde oss. Kan i tillegg legge til at poden er i risikogruppen, pga astma. hva synes dere?
Blåmandag¤ Skrevet 28. oktober 2009 #2 Skrevet 28. oktober 2009 Hva vil du vi skal synes? Det er ekstremt nå, det er veldig mange som er syke, og enda flere som er redde for å bli syke. Legene blir ringt ned, det er da ikke rart de er stressa.
Gemini77 Skrevet 28. oktober 2009 #3 Skrevet 28. oktober 2009 HVa vi syns på hva da? Om barnet ditt har svineivfluensa eller hva vi syns om sykepleieren? Uansett, så er det så stor pågang hos leger og på legevakten at jeg syns vi ikke skal forvente at man for omsorg og koseprat på telefonen. Du fikk svar og tilogmed time til å komme inn, så skjønner ikke helt problemet. Forøvrig så er det omgangssyke som går nå. Sønnen min kastet opp hele helgen og lå rett ut i 3 dager. I tillegg har de fleste naboer her også hatt omgangssyken så det florerer om dagen.
Bunnies by night Skrevet 28. oktober 2009 #4 Skrevet 28. oktober 2009 Skjønner ikke helt hva du reagerer på... er jo kjempebra at dere får komme til legen så han/hun får sett på sønnen deres selv. Det går mye forskjellig for tiden; halsbetennelse, omgangssyke, harde høstforkjølelser, svineinfluensa. Så for å svare på hvordan dere skal forholde dere, så er det jo en fordel at legen får sett på sønnen deres.
baby78 Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 28. oktober 2009 uff har nok ordlagt meg noe teit. er litt sliten etter en natt med mye oppkast. sorry altså. Jeg lurte egentlig på om dere synes det blir tullete å skulle få en eventuell bekreftelse på svineinfluensaen? om jeg heller skulle bare latt være å ringe? Føler meg litt tullete men er jo litt redd for poden. Ja det var veldig fint at vi fikk en time i dag hos legen. Bare følte meg litt dum når jeg fikk beskjed om å komme til vurdering av halsbetennelse...
Gemini77 Skrevet 28. oktober 2009 #6 Skrevet 28. oktober 2009 Å sånn ja... Vel, du får uansett ikke noe bekreftelse den ene eller andre veien hvis han ikke er ekstrem syk, for da tester de ikke for svineinfluensa. Men greit å se om det er noe bakterielt da. Men hvis det er feber og oppkast ville jeg trodd det var omgangssyken som går.
lucky_mom Skrevet 28. oktober 2009 #7 Skrevet 28. oktober 2009 JEG synes det er litt unødvendig å ringe legen pga "vanlig" sykdom som oppkast, litt feber osv. Spesielt om man ikke er innenfor noen av risikogruppene. Skjønner igrunnen godt at damen ble oppgitt...Tror legekontorene har nok å gjøre nå.
baby78 Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter #8 Skrevet 28. oktober 2009 han er i risikogruppen lilllewirre. Grunnen til at jeg ringte var at jeg var usikker på om det virkelig er "vanlig" sykdom. man kan faktisk ha svineinfluensa uten at man har feber. Vil jo gjerne beskytte omgivelsene fra han hvis det er det. tenker jo på de rundt oss også. men tusen takk for synspunkter:-)
Bunnies by night Skrevet 28. oktober 2009 #9 Skrevet 28. oktober 2009 Jeg synes det var veldig lurt av deg å ringe siden han er i risikosone! Og det er kjempefint at dere kommer til lege! Halsbetennelse hos små barn gir jo ofte de samme symptomene som det du har oppgitt - og da er det jo fint å få sjekket ut hva det er for noe:) Hvis det er en bakteriell halsbetennelse så er det jo lurt at han får antibiotika. Lykke til - og håper han ikke blir noe dårligere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå