Gå til innhold

Dårlig samvittighet for å være "lat"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har de siste dagene gått igjennom kraftige panikkanfall pga stress og sykdom. Jeg har stresset veldig mye i det siste på skolen og det nærmer seg eksamen nå, jeg har fått bra hjelp fra psykologen og føler jeg kan kontrollere angsten igjen, men nå fikk jeg beskjed av psykologen å bare hvile og ta de med ro disse dagene.

Men jeg klarer ikke å slappe av når jeg vet jeg har så mye jeg må gjøre , lese osv. Men føler meg såå utmattet også,er trøtt hele tiden..

Føler meg virkelig lat her og dum som sliter med angst.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen velger å få angst. Hør på psykologen din med god samvittighet. Da kan du prestere igjen etterpå.

Skrevet

Men hva i all verden, du er jo ikke lat i det hele tatt og absolutt ikke dum! Det du skal forsøke er å slappe av, pga din egen helse! Vet hvor vanskelig det lar seg gjøre når man har så mange ting å tenke på og angsten er der.

Drit i dårlig samvittighet, drit i det du må gjøre av andre ting. Nå skal du slappe av med kakao, tv og nettsurfing og smågodt!:-)

Skrevet

Det er snakk om prioriteringer. Du må prioritere din egen helse først og fremst nå. Ellers kan du risikere å aldri få gjort noe fornuftig igjen. (Forhåpentligvis litt satt på spissen!)

Det andre kan - MÅ - vente.

Du skal ha dårlig samvittighet hvis du prøver å lese o. s. v. nå. Du fungerer ikke på topp akkurat nå, så den tiden du prøver å få gjort noe vil være bortkastet uansett, og du vil ikke få hvile i tillegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...