Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2009 #1 Skrevet 28. oktober 2009 Er dere med å går halloween runde med barna? (Om dem er sånn 6-12år), eller går de alene? Om ungene deres gjør "tricks", blir dere sure da, eller er dette noe man som nabo må regne med når det er halloween, og man ikke gir godteri? Er tricks utbredt her i landet? Har akkurat flyttet i et byggefelt, og regner med å få besøk på denne dagen. Egentlig syns jeg halloween er en uting. (mulig dette endrer seg når barnet i magen er stort nok til å gå selv.. ) Og har egentlig ikke lyst å dele ut godterier. Det har man julebukk til. Men vil jo ikke ha en nedgriset dør heller da.. :s
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2009 #2 Skrevet 28. oktober 2009 Jeg synes tricks er en uting!!! Halloween er ikke utbredt her i nabolaget enda, så mine barn skal ikke gå. Dersom det kommer noen barn hit som plutselig har funnet ut at de skal gå har vi rett og slett ikke noe godteri til dem!! Det er ikke alle som liker tradisjonen med halloween og det er da unødvendig å strafe disse som ikke har godteri! Jeg synes det å ga halloween skal være omtrent som å gå julebukk. Det skal være koselig og man skal ikke være slemme med andre!! Egg på vinduene er rett og slett slemt. Her har frosten kommet og det vil da bli vanskelig og mye jobb å vaske dette av igjen!
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2009 #3 Skrevet 28. oktober 2009 min datter på 7 går alene sammen 3 venninner i nabolaget her,også skal de ha med seg en jente på 12
Gjest Filifjonka Skrevet 28. oktober 2009 #4 Skrevet 28. oktober 2009 Jeg mener at det er viktig at foreldre som lar barna feire Halloween også lærer dem reglene for akseptabel oppførsel på Halloween! Slukket utelampe betyr at de som bor der ikke vil ha besøk. Det skal respekteres. Selv om barna ikke får godteri, har de likevel ikke lov å drive med hærverk. Nedgriset ytterdør er etter mitt syn langt over streken for akseptable knep. Så ta ansvar, alle foreldre, ikke slipp barna ut på egenhånd og la dem tro at ingen regler gjelder!
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2009 #5 Skrevet 28. oktober 2009 Jeg har lært ungene mine flere tricks i forbindelse med Halloween. Dere virker som noen gamle kjerringer, litt moro må man da få ha det på en sådan dag?!? Jeg har lært at det er greit å kaste egg på vinduene, kline salami på vinduene og helle mel-og vannblanding utover biler + rulle dopapir utover trær og busker. Så lenge man ikke skader noen må det da være greit. Måte på å være kjip også da.
Gjest Filifjonka Skrevet 28. oktober 2009 #6 Skrevet 28. oktober 2009 Eh... Du synes det er greit å grisen ned andre menneskers hus og påføre dem flere timers rengjøring etterpå? Du har selvsagt tenkt gjennom at ikke alle har like god helse til å vaske vinduer, dører og biler, at ikke alle ønsker å feire Halloween og at du faktisk kan bli erstatningsansvarlig?
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2009 #7 Skrevet 28. oktober 2009 Man kan fint ha det moro uten å ødelegge andres ting. Hva om noen gjør dette på dine vinduer, dører og bil? Evt om dine barn skraper opp noens billakk og du må betale? Like morsomt da og?
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2009 #8 Skrevet 28. oktober 2009 Nå bor ikke jeg i Norge men her jeg bor (i USA) er tradisjonen slik at man kun går til de hjemmene som er pyntet til Halloween. De "ber" på en måte om å få besøk og slik blir ingen fornærmet. Det skal være lett å gjennkljenne et pyntet hus. Gresskar og Halloween dekorasjoner etc. Har man pyntet til Halloween bør man også ha godteri. Jeg ville fulgt barna ja, litt på avstand. Ikke 12 åringer, men 6 åringer ja! Tricks har jeg aldri vært borti at folk gjør. Man går jo som sagt kun til de hjemmene som ønsker besøk, og da unngår man den problemstillingen.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2009 #9 Skrevet 28. oktober 2009 Halloween er det nødvendig onde. Det er nok kommet for å bli og jeg orker ikke gjøre mine barn til offer for mine meninger rundt dette. Derfor er jeg blitt mer prositiv til dette. Jeg har en jente på 10 år, de to siste årene har ungene gått alene. Nå er jenta mi en forsiktig jente, men jeg har innprentet henne med at man ikke skal gjøre "knep" og jeg har også sagt at det er ikke alle som er like glade i Halloween, siden dette er en realtivt ny tradisjon her til lands. Hun skjønner dette. Har også tipset henne om å gå til husene hvor klassekompisene bor eller der hvor det er hengt opp Halloween-dekorasjoner. Men alt i alt håper jeg dere damer behandler barna ordentlig. Det er ikke noe som er så kjipt for små sjenerte jenter å bli utskjelt av en eller annen grinebiteren som ikke skjønner dette med Halloween. Dessuten så tror jeg dette med "knep" er noe de større ungene holder på med, ikke småtassene. Og i den grad jeg har hørt om at noen gjør "knep" så begrenser dette seg til å gjemme dørmatta bak en busk e.l.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2009 #10 Skrevet 28. oktober 2009 Det var jo en ganske grei ordning da.. At barna kun går til de med pynt, og de vil ha besøk. Håper det kommer (eller er, er ikke helt inne på dette her enda.. ) en sånn ordning her og, og at man da slipper nedgriset hus og mas etter godteri om man ikke vil.
Lea Laus Skrevet 28. oktober 2009 #11 Skrevet 28. oktober 2009 Husker ikke hvem som sa det, men noen her inne skulle legge plastikkedderkopper i postkassa til de som ikke hadde godteri/lukket opp. Syns den var litt festlig:P Da ødelegger man hvertfall ikke noe.. Egg er jo litt ekkelt, og mye jobb etterpå..
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2009 #13 Skrevet 30. oktober 2009 Vær greie med barna som kommer i morgen, og husk godis i pair, ikke løst smågodt i disse svinske tider!
Gjest Antarctica Skrevet 31. oktober 2009 #14 Skrevet 31. oktober 2009 Min gutt har ikke noe tricks (han er 11) med unntak av muligens isopor på vinduet. Men det var jeg som satte han på den ideen , så her må jeg ta selvkritikk. Ellers tror jeg de fleste ser stort på det, velger knask foran knep og gir dem en twist.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå