Gå til innhold

Vanlig med hyppig nattamming i 4-5 mnd alderen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår har sovet så lenge og godt om natta nesten fra han var født.

Maks 1 måltid om natta.

Men da han bikket 4 mnd ble det andre boller. Nå vil han ha ofte 3 ganger om natta, og gjerne FØR vi legger oss selv om kvelden.

Trodde først det var en økeperiode, men nå har den vart i flere uker...

Har ikke så lyst å begynne med grøt enda jeg, men mulig det er det jeg må.

Han var 8500gr på 4-mnd kontrollen, så mulig han trenger litt mer mat, ikke vet jeg.

Vel, er det flere som opplever dette i denne alderen? Har dee begynt med grøt, eller gikk det seg til slik at dere klarte å fullamme til 6 mnd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han er 8500 g allerede er han stor og har stort kaloribehov.

Vår gutt er under 8000 g og snart 5 mnd, og har begynt med to daglige grøtmåltider. Men han vil ikke ha pupp og er dårlig på flaska for tiden også.

Mulig du kan få litt mer ro med å gi grøt, men ikke sikkert. De to barna mine som faktisk har akseptert puppen, diet 2-3 ganger om natta til de var 8 mnd. Siden de bare diet om natta siste månedene lot jeg dem få lov til det.

Skrevet

Eldstejenta mi begynte å spise hyppigere i 4 mnd alderen. Hver 2. time istedetfor hver 3. time.. Jeg begynte derfor med litt grøt, banan og slikt men for å være helt ærlig fikk det ikke den ønskede effekten. Husker ikke når det gikk over, men det ble jo selvfølgelig bedre etterhvert, selv om hun aldri ble bedre enn 3.hver time før jeg sluttet med ammingen (13 mnd).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...