Gå til innhold

Jeg ikm om 3 dager og tok en eggløsningstest..

Anbefalte innlegg

Skrevet

og den var totalt blank!

Ja da er det ikke noe vits i å gå til innkjøp av grav.test....

får vel bare sitte å vente på den jævla mensen.

Jeg har aldri fått en blank eggløsningstest før! Pleier alltid å være litt utslag.

Blir neste litt redd for at det er noe galt jeg da for jeg har aldri noensinne fått en helt blank test før.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Menne......en blank ELtest sier jo ingenting om du er gravid eller ikke vel ?

En ELtest måler jo LH-stigning mens en gravid-test måler hCG - det er to ulike hormoner.

Du må vel ta en gravid-test om 3 dager før du kan si noe sikkert ?

Skrevet

heihei 68mamma:-)

Man pleier alltid å få positive eggløsningstester ved graviditet....hverfall det jeg har blitt fortalt her inne.

Så hvis du får en negativ eller blank test så er man mest sansynlig ikke gravid.

Skrevet

hei ;)

Men det er jo fortsatt 3 dager til IKM og en EL-test er vel ikke nødv.vis like sensitiv som en Gravi-test? Mye kan skje med hcg-nivå på de tre dagene.

Vent og se du så kanskje du blir positivt overrasket likevel :)

Skrevet

Du har blitt feilinformert eller feiltoklet informasjon dersom du har fått beskjed om at man "alltid vil få positiv ELtest ved graviditet" altså!

Du bør lese litt mere her :

http://www.pernille.info/opk_as_hpt.htm

Lykke til med gravid-test på IKM da !

:-)

Skrevet

68-mamma har helt rett!

Jeg tok eggløsningstest samme dag som jeg fikk positiv gr. test bare for å sjekke - den ble negativ.

Skrevet

Dere er jo søte også da:-)dere er snille som gir støtte og håp.

ja det er jo en ørliten sjanse for at jeg er gravid men har ikke så store troen egentlig.

Jeg leste på pernille men følte ikke at jeg ble noe klokere...det står jo ingen ting om at man kan få negative tester men alikevel være gravid, bare at man kan få positive tester og være gravid.

eller har jeg misforstått?

ck76: var det utslag på testen eller var den blank?

Skrevet

Jeg brukte en billigstrimmel. Ventet kanskje ikke lenge nok, men det var bare en strek der da jeg kastet den fra meg. Så at man kanskje skulle ha ventet 10 min. Jeg ville tatt en gr. test hvis jeg var deg!

Skrevet

Ok.Jeg tok en billig stav.

men når jeg tenker etter så syns jeg controlstreken stod litt på feil plass. Det står jo en C og en T og streken på C stod litt langt til venstre for C hvis du skjønner:-)hehe

det har ikke pleid å være sånn....

Skal jaggu ta en test til for å se om den også er sånn.

Nei jeg tar ikke noen gr.test ennå nei:-) jeg har vært prøver altfor lenge til å kaste bort mere penger på gr.tester.

dessuten så har jeg klassiske symptomer på mens.

Ømme pupper og nipler og småmurringer og dette pleier jeg alltid å ha før mens.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...