Gå til innhold

Buskerud sykehus...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vurderer å flytte til Hemsedal, fra jeg går ut permisjon og må da føde på Buskerud sykehus regner jeg med...

jeg har diabetes1 og har veldig hyppige kontroller på Haukeland her i Bergen jeg bor nå. Jeg har også hatt to KS og regner kansje med jeg bør ta det denne gangen også.

Noen som kan fortelle meg om kvinneklinikken på Buskerud sykehus? Får man evt ha familierom? Det er kansje ikke så mangen som vet om akkurat det ettersom det ikke er så vanlig. Men de med eks diabetes har den muligheten i Bergen om det er ledige rom til det ettersom den nyfødte blir fraktet til barneklinikken LIKE etter fødsel pga et mulig lavt blodsukker. Vår nr 2 kom ikke tilbake til meg på barsel i det hele tatt før vi skulle reise hjem etter 6 dager. Ikke kjekt å ligge på 4 mannsrom med andre som har de nyfødte hos seg når man selv ikke har det.

Håper noen vil fortelle om sin opplevelse med fødsel ved Buskerud sykehus...

:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har endt opp med to hastekeisersnitt før og begge gangene har jeg fått enerom som jeg vet er forbeholdt kvinner som føder som er i en spesiell situasjon enten det er tvillingfødsler, kompliserte keisersnitt o.l. Far har fått egen seng trillet inn på rommet begge gangene den natten som fødselen skjedde slik at han kunne følge til barselavdelingen i stedet for meg som endte på overvåkningen i mange timer. Sist gang ble den lille bragt til nyfødt intensiv som ligger noen etasjer over barsel. Hver gang jeg skulle amme o.l. ble jeg trillet opp til babyen. Hvis far skulle overnatte ytterligere måtte han betale en liten sum for mat og opphold, men det er forutsatt at man fortsatt har krav på enerom. Ellers så har oppfølgningen før og etter fødsel vært enestående for min del begge gangene jeg har fått barn tidligere. Denne gangen skal jeg ha planlagt keisersnitt og jeg får all svangerskapsoppfølging på føde poliklinikken av jordmødre og egen lege der. Tror man bare må være tydelig på hva man ønsker for å få innvilget det slik at de ikke plasserer deg i en uønsket situasjon.

Skrevet

Hei. Fikk lyst til å svare på denne . Jeg har født på Sykehuset Buskerud en gang. Jeg har ikke noe annet enn positivt å fortelle om oppholdet der. Jeg fikk sv.skapsforgiftning, og ble lagt inn da jeg var 36+6. Var der et par netter før jeg ble dårlig, oppkast og diare.. Mannen min ville ikke reise fra meg når kvelden kom, når jeg var så dårlig. Så de trilla inn en seng til han, så vi hadde et to-mannsrom for oss selv. Etter hvert fikk vi inn tv også :) Da jeg var 37+3 ble jeg satt i gang. Jenta vår hadde en tøff start på livet, og ble sendt opp på nyfødt intensiv :( Det var ingen ledige familierom, men vi fikk et et-mannsrom for oss selv. Mannen min var der hele tiden, han betalte kun en liten sum for mat. Ellers var alle hyggelige og snille hele tiden vi var der. Var der i 6 dager etter at jenta vår kom til. En kveld vi kom ned fra intensiven hadde den ene sykepleieren finni fram litt kveldsmat til oss, hun hadde registrert at vi ikke hadde vært der da kveldsmaten ble satt fram, og tenkte vi var sultne :)

Så skal du føde der, kan du bare glede deg. Jeg venter nr 2 om noen mnd og er til oppfølging på sykehuset. Det er bare kjempe-flott. Du blir tatt veldig godt vare på der :)

Skrevet

Tusen takk for svar:-)

Vi venter nr 3 og har hatt to haste KS tidligere, så blir nok KS nå også.

Da er det bare å glede seg til fødsel og evt nytt sykehus. Kjenner alle jormødre og leger her i Bergen ettersom dette blir nr 3 på under 3 år :-) så blir litt dumt å bytte sykehus.

Men får man bind og nødvendig der etter fødsel?

Og hvordan er standaren på rom osv, er det fint eller er det samme triste som stortsett ellers i landet med orange gamle gardiner og dører :-) hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...