Gjest Skrevet 28. oktober 2009 #1 Skrevet 28. oktober 2009 Hs mener vi bør gi minstemann på 3 mnd en grøtskje(nestle sin risgrøt) utblandet i melka på kveldstid fordi hun er oppe i 1 liter mme snart og er mye våken på nettene. Hun mener det vil gi henne nattero og bedre mage fordi så mye mme er hardt for magen. Hun fortalte at de gir dette til barn på st. Olavs helt ned i 1 mnd om de legger på seg dårlig så det er ikke farlig. Jeg merker jeg er litt skeptisk. Vi har en veldig flink hs, men det er jo anbefalt å vente til 4 mnd. Hun mener barn er så forskjellige på dette området også. Noen med erfaringer?
Zitro Skrevet 28. oktober 2009 #2 Skrevet 28. oktober 2009 Begge mine har spist grøt fra 3 mnd alder dem også lenge du bikker 1 liter mme i døgnet så synes jeg også du skulle gi det HS anbefaller deg.
Gjest Skrevet 28. oktober 2009 #3 Skrevet 28. oktober 2009 Har de fått grøt og ikke velling? hvordan gikk det med magene deres? Er i grunn det som begymrer meg mest.
Zitro Skrevet 28. oktober 2009 #4 Skrevet 28. oktober 2009 Ja laget tynn grøt i starten da og øket etterhvert... Gikk helt fint med magene deres. Ingen av dem startet med å sove rundt om natten eller noe slikt da, men det gikk ihvertfall ned på mme mengden. Gav dem litt sviskejuice i tillegg da og malt i melka og var aldri harde mager.
Gjest Skrevet 28. oktober 2009 #5 Skrevet 28. oktober 2009 Takk for svar, nei jeg har ingen ambisjoner om full nattesøvn men 4 sammenhengende timer ville vært en drøm:) Sikkert lurt det med malt. Vi får bare prøve og se hvordan det går.
Gjest Skrevet 28. oktober 2009 #6 Skrevet 28. oktober 2009 Min var 3,5 mnd da jeg begynte med velling, hadde vel 2-3 skjeer med grøt (maisgrøt) i flaska hver kveld. gikk kjempefint og han var ikke plaget med magen. På store matbutikker meny, ultra ect har de ordentlig velling. Det kan du jo prøve. Min gutt våknet og plutselig mye på natta, la på seg lite så hs sa det samme til meg:-)
Gjest Skrevet 28. oktober 2009 #7 Skrevet 28. oktober 2009 Jeg prøver 1 skje risgrøt i kveldsmelka i første omgang også får vi heller øke om det fungerer bra. takk for svar, man blir liksom ikke helt klok på å søke opp dette på nettet så fint med folk som har egne erfaringer:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå