Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2009 #1 Skrevet 28. oktober 2009 I dag tidlig ble et par ansatte og noen foreldre stående i garderoben å snakke etter at ungene hadde løpt inn, og influensavaksinen ble tema.. Denne assistenten er en godt voksen dame som virker veldig troverdig, så folk tror jo på det hun sier. Hun kunne med store ord advare mot denne vaksinen, bl.a. kunne hun fortelle at de som jobbet på Ullevoll hadde blitt advart av legene og fått beskjed om å tenke seg godt om før de takket ja. Kan dette stemme tro? Trodde ledelsen på sykehusene ønsket at flest mulig av de ansatte skal ta vaksinen jeg. Men det jeg reagerte på var at hun kunne fortelle at 80% av de som var med på meningokokkforsøket på slutten av 80-tallet hadde fått ME. Dette visste hun med stor sikkerhet, for hun hadde sjekket det opp. Jeg sa jeg ikke trodde henne for jeg var med i dette forsøket, og det var hele kullet mitt på skolen også. Jeg kjenner ingen med ME. Så nå måtte jeg søke det opp da, og det jeg fant var at av 170.000 som fikk vaksinen har 220 stykker diagnosen ME, derfor tror de det er en sammenheng, men det er et stykke fra 80% da. Kanskje barnehagepersonalet bare skal holde kjeft og la foreldrene bestemme selv? Sa det forresten til henne også, at dere som er vaksinemotstandere bør jo tie still, så kan vi andre vaksinere oss og slå viruset tilbake for dere.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2009 #2 Skrevet 28. oktober 2009 Hun kan da få mene hva hun vil. Foreldrene må da ha nok omløp i hodet til å avgjøre hva som er best for deres barn. Skal hun lyve da, om noen spør om hennes mening? Hvorfor skal du henge henne ut her? Om hun er en av få som har fått ME, kan det jo spores hvem hun er. Skam deg, ditt hespetre.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2009 #3 Skrevet 28. oktober 2009 Denne måtte jeg bare kommentere: Når det gjelder Ullevål, blir alle ansatte "tvunget" til å ta vaksinen. Jeg skrivet "tvunget" fordi de ikke kan tvinge noen til å ta den, men de ser helst at alle gjør det. Så der er hun helt på viddene. Og hun er ikke noen fagperson på det feltet, så hun bør absolutt ikke uttale seg om noe hun tydligvis ikke har peiling på. Håper virkelig ikke foreldrene stoler blindt på henne, men undersøker og gjør seg opp en mening selv.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2009 #4 Skrevet 28. oktober 2009 Den blir anbefalt på Rikshospitalet også. Jeg tror du fant på at hun sa at det ble anbefalt å ikke vaksinere på Ullevål for å gjøre historien din saftigere, HI.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2009 #5 Skrevet 28. oktober 2009 HUn "mener" jo ikke, hun kommer med totalt falske påstander som kan være ganske alvorlige fordi de kan skremme foreldre fra å la seg og barna vaksinere mot en POTENSIELT farlig influensa. Holder med HI her, jeg.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2009 #6 Skrevet 28. oktober 2009 Hun har ikke ME, og jeg er ikke noe hespetre.. Grunnen til hele innlegget er nok at jeg har hele damen litt i vrangstrupen, hun vet nemmlig alltid best. Hun hører ikke på noen andre argumenter enn sine egne, og jeg synes hun var overlegen og blærete i dag tidlig, mulig andre ser på henne som myndig og kunnskapsrik? Når det hun sier i tillegg er helt feil.... HI
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2009 #7 Skrevet 28. oktober 2009 Unnskyld at jeg kalte deg hespetre, jeg mente det ikke. Klag på henne til ped.leder/styrer da. Eller til bydelen
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2009 #8 Skrevet 28. oktober 2009 Nei, det er faktisk helt sant, hun sa det. Hun kjenner noen som jobber der og de hadde fått beskjed om å tenke seg godt om. Hun sa det til og med flere ganger, til flere stykker (også andre ansatte som bare var på gjennomgang). Må vel legges til at vi bor langt fra Oslo, så det er ikke så mange av oss som kjenner noen på sykehusene der... HI
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2009 #9 Skrevet 28. oktober 2009 Pedleder sto forresten i garderoben selv, hun hadde tatt vaksinen og hadde helt andre synspunkter.. Har ikke tenkt å klage på noen jeg, synes egentlig det er forfriskende med mange meninger og forskjellige mennesketyper. Liker å diskutere litt også Jeg har litt vanskelig for å like denne damen, men hun er flink med ungene og de liker henne godt. Det er det viktigste.. Måtte liksom bare fortelle litt her på anonymforumet uten egentlig å mene noe så veldig seriøst om det. Holder likevel på at det er synd det er så mye vranglære der ute, særlig nå mennesker som denne damen foreleser det som sannheter og blir trodd. HI
Miss Misantrop Skrevet 28. oktober 2009 #10 Skrevet 28. oktober 2009 Hvis foreldre er så lite kildekritiske at de tar en barnehageassistents medisinske råd bør de ikke få gå løse i samfunnet i første omgang. Fint at folk sier meningene sine om så mangt, det er opp til hver enkelt å ta en vurdering.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2009 #11 Skrevet 28. oktober 2009 Ja, det er synd at det er så mye propaganda rundt dette emnet. En ser ofte uriktige påstander i media også, dessverre. Håper at flest mulig har evnen til å høre på fagfolk på dette området, på lik linje som de ville gjort hvis de fikk kreft eller gikk gravid.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2009 #12 Skrevet 28. oktober 2009 Uprofft av henne å uttale seg om noe hun ikke har forutsetning til kunne noe om. Meld fra til kommunen. Enkelte folk trenger en liten vekker på hvor grensen går.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2009 #13 Skrevet 28. oktober 2009 Jeg jobber på Rikshosptialet, og her blir vi ikke anbefalt noe som helst. Vi skriver oss kun opp på liste HVIS vi ønsker vaksinen,, Og grunnen til at sykehus administrasjonen vil at så mange av de ansatte skal vaksinere seg er jo fordi de er livredde for at alle skal ligge hjemme med influensa og ikke komme på jobb. Ikke for at de ønsker å redde livet til de ansatte ! Det er en stor forskjell! Administrasjonen tar ikke i betrakning evt senskader på noen av de vaksinerte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå