miss_chica Skrevet 28. oktober 2009 #1 Skrevet 28. oktober 2009 Sønnen min skal operers på fredag og i brevet fra sykehuset står det at han ikke kan gå i barnehagen på 12 dager. Han må holde seg i ro og ikke anstrenge seg de første 14 dagene. Hvordan var den første dagen dere kom hjem fra sykehuset? Når begynte barnet å bli bedre? Lurer på om vi skal ha lillebror hos bestefar den første helgen...
Gjest Skrevet 28. oktober 2009 #3 Skrevet 28. oktober 2009 var det 12 dg vi var hjemme, hmmm.. ett år siden snuppa vår tok mandler og polypper... (rett før hun ble 3) Hun var slapp de to første dagene ca, etter det gikk det bra, ville leke og røre på seg.. Kan hende jeg husker feil, men mener å huske at jeg synes hun var veldig aktiv så var redd for at det skulle begynne å blø osv... Hun tok det iallefall utrolig bra... Null komplikasjoner :-)))
Blåmandag¤ Skrevet 28. oktober 2009 #4 Skrevet 28. oktober 2009 Min fjernet både mander og polypp, da. Hun var helt slått ut operasjonsdagen, men jeg tror det var mest på grunn av narkosen. Natten etter gråt hun en del og hadde vondt, men hun virket bedre allerede dagen etter. Hun orket ikke mat, men satt halveis oppreist i sofaen og så på tv.. Dag 2 var hun oppe og lekte, men spiste ikke noe særlig. Dag 3 spant hun rundt som vanlig. Og røsket opp kjøleskapdøra, husker jeg. Haha. Sulten da. Da spiste hun brød uten skorpe bl.a.
Gjest Skrevet 28. oktober 2009 #5 Skrevet 28. oktober 2009 Min mellomste gutt opererte begge deler, altså både hals og nese (tror de nesten aldri tar halsen uten neste samtidig?) når han var 4 år. Vi var nok veldig heldig i tillegg til at han er en tøffing. Første dagen hjemme måtte vi tvinge i ham smertestillende og nærmest binde ham fast i sofaen. Han påstod at han ikke hadde vondt i det hele tatt og ville helt leke aktivt, hoppet i sofaen og greier når vi ikke passet på. Litt slappere enn normalt var han jo første 2-3 dagene, men ikke mye slappere. Han fikk fri tilgang til frysen og konsumerte is til den store gullmedalsjen, men spiste også alle annen mat som normalt, bare at vi selvsagt fulgte "reglene" med myk mat og mat som ikke var varm. Vi hadde generelt store problemer med å holde ham i ro og fikk ikke i ham smertestillende mer enn en gang etter han kom hjem. Var mange andre som tok samme operasjon omtrent samtidig som vår og de var mye dårligere, hun ene som også var 4 år la strak ut i en uke og spiste knapt nok. Så det er nok forskjell.
Blåmandag¤ Skrevet 28. oktober 2009 #6 Skrevet 28. oktober 2009 Ingen komplikasjoner hos oss heller. Da hun opererte var ikke søstrene hennes født enda, så jeg vet ikke hvordan det er med andre barn hjemme samtidig.
miss_chica Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter #7 Skrevet 28. oktober 2009 tusen tusen takk for mange svar interessant å lese hvordan barna har hatt det. virker som de fleste her tok det veldig greit, og det er jo veldig bra hvordan vet man om han begynner å blø egentlig? det står at man skal følge med på om han begynner å blø for da må vi rett tilbake til sykehuset. er det såpass at det bare renner ut, eller må jeg drive å titte inni der? får sikkert mer informasjon på fredag, men greit å være litt forberedt
Blåmandag¤ Skrevet 28. oktober 2009 #8 Skrevet 28. oktober 2009 Da renner det. :/ Det gjorde ikke det på jenta mi, heldigvis. Hun hadde en liten stripe blod ut av nesa rett etter operasjonen, det var alt. Nå er vel ikke den operasjonen så komplisert lenger? Er ikke helt sikker. Jeg blødde masse og ble lagt inn på intensiv og så på observasjonsposten tror jeg det var, men dette var i 1992. Det gikk bra det og.
miss_chica Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter #9 Skrevet 28. oktober 2009 tusen takk for svar. men hva om blødningene starter om natten når vi sover, er det såpass at det vil vekke han da? satser selvfølgelig på at alt går bra, men tilfelle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå