Gå til innhold

Sorg etter negativt svar...

Anbefalte innlegg

...må bare lufte hodet litt....

Det er en utrolig vond og rar sorg man får etter et forsøk som er negativt...

man sørger over noen man aldri har møtt...eller skal få møte...

man sørger over en drøm og gode tanker man spinner rundt dette lille mennesket...

man har en sorg som aldri får begynne og avslutte på et vis...

man har en sorg ikke så mange andre forstår og som tar laaaang tid å bearbeide fordi det lager hull i framtiden...

Det er blytungt å drive med prøving...så skal man når man er som mest sliten og fremdeles full av hormoner takle den dårlige beskjeden og ta vansklige valg...

Ikke lett dette...

Ønsker alle tapre, flinke og modige damer som er mammaer i hjertene sine masse lykke til!!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140882742-sorg-etter-negativt-svar/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære Nurket1

Skjønner godt sorgen du føler nå. Har vært der selv noen ganger, og vet at prøvingen gjør livet tøfft.

Hvis du kjenner at dette orker du ikke lengre, så kan det være lurt å ta en pause. Vi gjorde det, og da var jeg med "fit for fight" siste gangen vi prøvde. Positivt resultat da.

La hormonene få komme ut av kroppen før du begynner på nytt. Du kommer til å plukke deg opp litt etter litt og da går du på for fullt igjen.

Har fulgt deg de siste dagene og ser at dette var ikke det du trengte akkurat nå, men det ble en gang sånn.

Lykke til videre, en holderundtomkringklem fra meg.... Du trenger det nå.

Takk Rypefest...

BIM er faktisk god å ha disse dagene...mange kloke, snille og gode damer her inne...med en stor porsjon empati og medfølelse...

Her inne vet alle hva det går ut på...en liten egen parallellverden...

Jeg vet det går seg til...dessverre har jeg erfaring på det og...men dette forsøket tynger mer en noe kjenner jeg...

Kjære Nurket1!

Er det ikke rart hvordan man kan sørge over noe som aldri har vært? Det er sorgen over knuste forventninger som vi alle kjenner på en gang i blant. Og som du sier, hormonene gjør det ikke noe enklere!!

Men vi er mange som har vært, og er, i din situasjon og som du selv vet så går det bra. Det handler bare om å få det litt på avstand og plutselig ser man positivt på livet igjen :-)

Samtidig synes jeg man skal tillate seg selv å sørge litt. Ta litt ekstra godt vare på deg selv de neste dagene og søk i trøst hos noen du er glad i. Tror det er viktig at følelsene får komme litt ut ellers blir det kanskje enda vanskeligere ved neste forsøk.

Stå på! Dette går bra!!

Tenker på deg og ønsker deg LYKKE til videre!!

Klem

Annonse

Synes du skal fortsette å være positiv. Man kan være det og samtidig være realist. En vet at man bare har noen prosents sjanse, men at resultatet er fantastisk når det sitter.

Ta en pause nå og la dette synke litt. Tror ikke det er lurt å fortsette før både kropp og sinn er klare for det.

Godt råd Rypefest...

Skal snakke med legen og så tenke litt...men blir nok ikke flere forsøk i 09 nei...

Tror vi bikker uti 10 før det skal sniffes og sprøytes noe i denne kroppen...og drikke litersvis med vann for å spyle rent...

:-)

Takk så lenge....

Vil bare gi deg en veldig god klem, Nurket1!

Ta en liten pause og la både kropp og sinn få fordøye skuffelsen. Om en måned eller to finner du ut hva du vil gjøre og er klar for kanskje et nytt forsøk eller evt tenke i andre baner.

Finn på noe veldig koselig å gjøre i aller nærmeste framtid for å få litt positivt fokus.. Hva med en helgetur et sted eller noe?

Hei Nurket1=)

kjære venn...nå vet jeg akkurat hva du føler..sitter her på kjøkkene og sørger og gråter ...livet er så urettferdig.

testet i dag tidlig..NEGATIVT!!!!!!!!!!!!!!at det går ann...kroppen er sliten og alt virker på tungt og håpløst!

dette var vårt tredje forsøk..eller andre ferkst forsøk (har hatt et neg frys oxo)

Men dette er det som gjør mest vondt....og alle de med.til ingen nytte føler jeg=(åååååååååååååååååååååååååå

vil bare gråte...+at jeg føler virkelig med deg..har gjor det siden du testet neg..følte hvor vondt du hadde/har det.....

klem til deg fra meg...

Dette var trist!! Har ingen gode råd for sorgen du nå føler, men som du vet kommer man seg alltid videre, selv om det ikke føles sånn akkurat nå. Håper du og mannen støtter hverandre i sorgen og litt hjelp er det vel å se barnet du allerede har også, selv om han/hun ikke erstatter ønsket om bror/søs?

Stoor klem!

Takk begge to...

Joda...men denne sorgen handler om dette barnet. Og når du har opplevd alt dette en gang, er lengselen om mulig enda større eller annerledes...og sorgen fryktelig stor....

Og etter 8 forsøk og to SA så er det ikke lett dette....man gjør ikke dette så mange ganger hvis man VIIIIIrkelig ønsker det.

For vært forsøk som går galt ripper du opp i den sorgen du har hatt lenge...det får aldri gro og bli avsluttet.

Og etter man har misstet tror jeg heller ikke det blir bra igjen før du får "erstattet" den du misstet...Hjemme hos oss mangler det et lite barn.

Jeg har jo strevd med barneønske i over 10 år...så dette er jo noe som jeg har sørget over og tenkt på såååå utrolig lenge....

Beklager sutringen...men må bare få ut disse følelsene og meg hjelper det å skrive ned tankene......

Annonse

Huff...

Tunge dager...

Har ikke snakka med legen så ting litt uavklart enda....

Våkner og etter et par sekunder smeller det i magen...den vonde, vonde følelsen...

Huff....tror jeg har fått en skikkelig reaksjon på dette....

Du har knekt skikkelig denne gangen skjønner jeg, det er jo ikke vanskelig å forstå heller etter alle forsøkene dine. Da jeg hadde min 3 sa i juni var jeg på grensen til undergang, men kunne ikke tillate meg det siden jeg har 2 gutter på 6 år som trenger en mamma også.

Håper av hele mitt hjerte at du lykkes med ønsket ditt. klem fra meg

Du er i allefall åpen om smellen Nurket, og det er viktig. Det er lettere å komme seg ut av mørket når man innser at man er der. Snakk med noen, pøs ut alt du tenker på til noen, enten her eller i omgangskretsen din. Viktig å få ut alle tankene...

La kroppen din får hvile litt, så kommer det nok noe godt ut av dette tilslutt.

Takk jenter...

Tror det er kombinasjonen

rett fra operasjon til spray i 8 uker

svaaakt positivt rugedag 10

nedtur

angst for at det skal aldri skje...

men tror kanksje jeg prøver igjen....har vel kommet til det....

men ikke på en stund enda...

Dette er på linje med SA i uke 11...grusom følelse...tar et par uker hjemme for å komme meg litt...

Ville bare skrive at jeg føler med deg, disse nedturene kan føles så vonde.Jeg har selv følt det.Jeg klarer selvfølgelig ikke sette meg helt inn i dine følelser akkurat nå, det er det kun du som kan.Men håper du finner styrke slik at de neste dagene kan gi deg litt mer ro.

Tenker på deg....

Klem/

Jeg synes egentlig du er veldig tøff, jeg, Nurket! Det er så bra at du snakker så mye om det her inne, det hjelper deg garantert til å komme videre raskere - så fortsett med å "få det ut".

Stort sett alle mennesker går jo på en smell før eller senere, og at du gjør det etter så mange forsøk er fullt forståelig. Det har sikkert noe å gjøre med at man føler forsøkene og sjansene sine blir "brukt opp" (sånn føler ihvertfall jeg det).

Hvis du klarer, prøv og finn noe annet positivt du kan fokusere på også. Det trenger ikke være noe stort, kanskje bare en liten hverdagslig ting, men jeg synes ihvertfall at det er godt å vite at det finnes noe som er positivt og man kan se fram til når alt annet virker mørkt, trist og tungt.

Stor klem!!!

Det er LOV å være sliten og det er lov å sørge. Ei venninne måtte til psykolog for å få orden på alle tankene etter mange mislykka IVF.Og hun sier det gjorde henne godt.

Man skal aldri undervurdere nedturene og alt vi er gjennom, det tar tid å komme gjennom det og man skal pleier seg selv på den måten man føler er riktig.Reise bort noen dager,bort fra hjemmet kanskje.

Uansett vil tankene være der....I know...

Klem/

Kjære Nurket1.

Vet så inderlig godt hvordan du har det nå. Dette gamet her er så utrolig tøft, at ingen, absolutt ingen, kan ane det uten å ha vært gjennom det selv. Særlig tøft når man har vært gjennom noen mislykkede runder, og i tillegg kanskje har alderen som stresser (litt). Jeg signerer det sitron72 skrev; du er kjempetøff!!!

Prøv å få tatt det med ro litt fremover, plei deg selv. Ring Hausken og prat med ham. Du har lyktes før, så sjansene for å greie det igjen er absolutt der.

Skal vi bli enige om at vi skal greie dette, begge to, Nurket1?

God klem fra Niffi

Nifficat!

Vi har en avtale...

Sorgen river i kroppen, men jeg gråter ikke hele tiden lenger...

legen positiv og sier at embryoene mine er så fine at det er all grunn til å prøve igjen...

Håper på et litt annet opplegg og ikke ukevis med spray...det klarer jeg ikke igjen...

ja ja...det er vel bare å brette opp ermene...men jammen koster dette...

I dag har jeg vært rundt på byen med en venninne og snakka hull i ørene hennes... :-)

Og så hjelper dere meg...utrolig nok!

Takk!

Kjære deg, Nurket1! Vil bare si at jeg føler veldig med deg og synes du beskrev sorgen din så vakkert og sårbart! Ja, det er ikke lett dette her, skulle så gjerne ha kunnet trykket på en knapp slik at du fikk ditt etterlengtede barn! Klem :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...