Gå til innhold

Nattmåltider?


MLK

Anbefalte innlegg

Hvordan er det med nattmåltid hos dere? Mange? Eller har babyen begynt å spise mindre om natta enn før?

 

Hos oss var det mating hver 2. time i starten, så gikk det ned til 2 nattmåltider.. Og natt til torsdag gikk det plutselig over til kun 1 måltid:) Og Lucas blir 8 uker på fredag..

Utrolig godt å få flere timer sammenhengende søvn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går VELDIG opp og ned. I perioder spiser hun mest på natta, men feks i natt spiste hun kun en flaske kl 24 og en kl 6. Men som oftest går det mest mat på natta, så mye som 350 ml over ca 3 måltider. Prøver å få i henne mer mat på dagtid, men om hun sover så er ikke det så lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig forskjellig her også. noen ganger har hun et stort måltid klokken 23, så kan hun sove til 1 eller 6. noen ganger skal hun ha mat annen hver time og noen ganger så holder det med to måltider. trur det kan ha noe med at jeg har hun i min seng, og at vi begge sovner med puppen. da spiser hun ikke så mye til hvert måltid og våkner oftere. Elea er 6 uker idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det stor variasjon i hvor mye hun spiser i løpet av et døgn, men natta har vært ganske stabil hele tiden. I starten våknet hun omtrent på slaget hver 3.time, nå ca hver fjerde. De siste nettene har hun nok spist mindre til hvert måltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det og store variasjoner men begynner vel å se et mønster innimellom antar jeg... Men ca hver 3. time er det spising her...og om natten har det i det siste nærmet seg 3,5 til 4 timer...men så har det og plutselig bare vært 2 timer mellom... Han sover ganske ofte i vår seng og da er det lengre tid mellom måltidene...han sover best i vår seng...hehe...den lille luringen...og de gangene det har gått nesten 4 timer mellom de er når han sover med oss. Da sover både han og jeg best, mens stakkars mannen ligger skvist inn i veggen...hehe ;-) Vi prøøver å ha han mer i sin seng og det virker av og til men så på morgenkvisten, ca i 5-6 tiden er det opp i sengen igjen...så mye enklere å amme i sengen...! Kjekt å høre at i den nye "bryst er best" filmen på sykehusene så kommer samsoving til å bli anbefalt... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...