LilleBebinMammanSin Skrevet 28. oktober 2009 #1 Skrevet 28. oktober 2009 mest sannsynlig eggeallergi også? Og hvordan finner jeg ut om han har eggeallergi? skal jeg spise omelett og rent egg,...(fullammer... han er 6mnd) for å se om han reagerer? å derfra til lege? råd?? og i den der svineinfluensa sprøyta er det jo eggehvite... altså.. nå er jeg rådvill!! hjeeelp!
Espoir Skrevet 28. oktober 2009 #2 Skrevet 28. oktober 2009 Nei, de to allergiene har ingenting med hverandre å gjøre. Eggallrgi kan man finne ut av gjennom en test (prikk i armen). Mange barn er litt allergiske mot ett første året, så vokser de det av seg.
Ny sneip i juni 2009! Skrevet 28. oktober 2009 #3 Skrevet 28. oktober 2009 Har du fått påvist melkeallergi av barnelege? I såfall så tok de kanskje og testet for eggeallergi samtidig? Det gjorde de iallefall på min lille snupp (som hadde melkeallergi, men ikke allergi mot egg ). Og den ideen med å spise egg for å se om han reagerer er ikke god. Min snuppe reagerte ikke på om jeg drakk melk selv om jeg fullammet... Ta kontakt med legen som ga deg melkeallergi diagnosen og forhør deg du :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå