Gå til innhold

Noen her med forbier???

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest sug lut
Skrevet

Fobi. Ingen R.

Jeg har ingen fobier, gjør det meg avstumpa eller velbalansert?

Skrevet

Jeg har ikke noe forbi. Men fobi har jeg. Edderkopper. Hyler og griner og løper vekk. Har ikke noe kontroll.

Skrevet

FoRbier er det nye fobier.. *kremt*

Ok, da jeg skal innrømme det er ikke helt våken i dag, det er jo derfor jeg sitter her å skriver feil.. Er jo ikke mulig å late seg på DIB engang lenger, hva kommer verden til.. *huRk*

Skal fortelle om min rare foRbi senere, siden jeg frykter at jeg er ganske alene om ha akkurat den foRbien..

Skrevet

Larver (sånne hvite som spiser døde dyr, eller larver ala bendelorm o.l). Jeg får faktisk helt vondt inni meg, og begynner nesten å grine bare jeg tenker på de..

Har også noia for edderkopper.

Skrevet

Har litt klaustrofobi, dvs. egentlig mest fobi for å ikk få puste skikkelig, men det ene følger vel det andre. Får helt panikk dersom noen holder meg foran munnen i bare et par sekunder, klarer ikke holde pusten lenge, får helt spader! Er myetett i nesa nå som jeg er gravid, og det er tortur på natta!

Skulle prøve på en dykkemaske i en butikk, men siden den går over nesa ble det helt krise, men jeg kjøpte den, og dykkerutsyr, OG tok dykkelappen! Får fortsatt angst ved å tenke på å dykke, men det merkelige er, at når jeg først er under, med dykkemaske, luft og det hele, så går det helt fint!

Skrevet

kakerlakker, hyler å griner da jeg ser en . fulstendig angst. å pusteproblemer.

Skrevet

Wow, imponerende Salad Fingers. Jeg har litt det samme som deg, men er i tillegg livredd for å være under vann... (jeg kan godt hoppe og stupe og sånt, men ikke noe mer). Får helt fullstendig panikk hvis noen tuller og holder meg under vann, om det så bare er for 3 sekunder.

Jeg hadde ALDRI klart det du har gjort. Høres veldig spennende ut å svømme lenge under vann, men bare tanken på at det skulle skje noe så jeg ikke får luft, får meg til å grøsse.

Skrevet

Edderkopper. Drømmer om di om natten, og må stå opp og forsvare meg og min kjære.Tar lang tid før jeg må innse at det bare var en drømm. Kan nesten ikke vere aleine hjemme, da det kan vere en edderkopp en plass i leiligheten. Om jeg ser en, så begynner jeg og skjelve, hyperventilere og hylgrine. Ikke noe bra. Men jeg synest du er så ekkle at det kunne ikke falt meg inn og bli kvitt fobien min...

Skrevet

Jeg er livredd noen typer betongtrapper.. Må virkelig godsnakke med meg selv for å komme meg opp eller ned.

Skrevet

Hehe, takk:-) Jeg klarer heller ikke fridykke, må rett opp! Vi skulle ut på seiltur et helt år, og siden manne min dykker, så pusha han på litt for at jeg også skulle ta lappen. Er forbanna sta, så gjorde det nesten mest på trass fordi han sa; jaja, da får du bare være pingle da, og så kan du sitte på dykkebåten å vente mens jeg er under vann og får se hai, blekksprut, manta, murener, stingrays m.m Det tålte jeg ikke høre, så da bare måtte jeg!

Men, vet du, jeg klarer ikke ha på utstyret på land, men når du kommer under og har munnstykket i munnen med luft, så skjer det noe. Det kommer masse, kjølig, deilig luft ut av ventilen som du kan dra rett ned i lungene og man føler absolutt ikke at man vil kveles eller får panikk, så kan anbefale deg å teste det ut! Tok lappen i Karibien da, så var litt mer spennende å se på enn tang, tare og torsk, det hjelper på motivasjonen! Kanskje du er tøffere enn du trodde!

Skrevet

jeg har sikkelig fuglefobi....blir kjemperedd hvis de kommer for nærme, det værste er tamme fugler...begynner å skjelve ukontrollert og har også blitt så redd at tårene triller. Har vært redd for fugler hele livet,men har prøvd å ikke være det. Foreldrene mine har til og med hatt fugl hjemme for at jeg skal bli "kurert". Vet jo at de ikke er farlige, men frykten er der fordet...

Skrevet

insekter, klaustrofobi og sosialfobi

Skrevet

Har edderkoppfobi! Begynner å hyle, grine, og i værste fall hyperventilere om jeg kommer for nær èn.

Var på ferietur i Gotland for noen år tilbake, og der hadde de en svær grotte, som var en stor turistattraksjon der på øya!

Fant ut at vi måtte melde oss på dette(var utflukt i grotta med guide og masse andre mennesker).

Da vi først gikk inn i grotta, kom vi inn i en åletrang "tunnell", det var ca 20cm fra hodet mitt til taket, og det samme fra skuldrene mine til veggene. Det første jeg legger merke til når jeg har kommet en bit inn i tunnellen, er tusenvis(kanskje millionvis) av svæære edderkopper som henger tett i tett i både taket og på veggene! De kunne ha falt ned i hodet på meg når som helst! Jeg begynte å grine, hyperventilere, og tok hånden til mamma(!). Jeg holdt på å daue.

Jeg sverget på mitt liv at hvis vi måtte gå samme veien ut igjen, skulle jeg bli værende ned i grotta for evig tid! (Var bare i "tunnellen" det var edderkopper) Men heldigvis var det en annen edderkoppfri vei ut!

Tror aldri jeg har vært så redd før! Ganske idiotisk egentlig, de er mye mindre enn meg, men allikevel er det noe så forferdelig over dem, at jeg makter ikke se på dem en gang.

Vil bare nevne at da vi kom tilbake til campingen den dagen, og jeg skulle ta meg en varm og go dusj, var det pinade en edderkoppjævel i dusjen og! Max uflax! ;-)

Skrevet

Jeg har flere, men de som er verst er mot edderkopper (ikke de aller, aller minste på ca 1-2 mm, men alle andre) og å sitte fast. Hyperventilerer om jeg prøver å krype inn i en snøhule, klarer ikke ligge inni en sovepose, mannen kan ikke holde meg fast uten at han slipper umiddelbart om jeg sier i fra (begynner å kaldsvette helt plutselig og gispe etter luft noen ganger når han holder meg hardt inntil seg, frste gangen det skjedde trodde han jeg tullet, men jeg fikk helt panikk). Edderkoppe er jeg blitt flinkere på, nå tåler jg å være i samme rom som en så lenge jg bare vet hvor den er til en hver tid, men jeg tør ikke drepe dem selv på noen måter og har faktisk kledd på barn og gått ut i flere timer i påvente på at mannen skal komme hjem for å ta den. Så det er ganske ille. Nå er eldstemann opplært til å ta dem for meg ;-) Sliter litt med høyder også, men har ikke fobi der, er mer vanlig redd.

Skrevet

Biller.

Helt på tryne redd for dem. Kommer av en episode som liten.

Skrevet

Salad fingers: Det der står det kjempe respekt av!!! Eksponerings terapi på sitt beste.

Skrevet

mot kviser...helt seriøst.

og mot å fly!!

får helt panikk bare av å tenke på det :(

Skrevet

Edderkopper og all slags insekter, padder og slanger.

Merkelig, egentlig, for da jeg var mindre var insekter, og da spesielt edderkopper, kjempestas!

Padder var også moro, måtte fjerne de fra blomsterbedene til mamma, og det var kjempegøy å putte padda oppi bøtta og leke med den etterpå.

Nå kan jeg ikke fordra de.

Slanger har jeg alltid vært redd for, men det er nok fordi jeg ble bitt da jeg var mindre.

Også er jeg skikkelig redd for sykdom. Ikke for at jeg skal bli syk, men at jentungen eller andre skal bli syke.

Tungvint!

Skrevet

Edderkopper. Gud bedre meg som jeg hater edderkopper.

Likevel nærer jeg en merkelig fascinasjon for dem (kjenn din fiende) og imponerer/skremmer stadig venner med fakta jeg vet om de motbydelige skapningene.

Skrevet

Jeg har fobi mot maur av alle ting!!

Jeg hadde ikke det tidligere, men det første stedet jeg bodde etter at jeg flyttet ut krydde det av svarte maur!! Kunne våkne med 10-15 maur i senga. En gang hadde jeg glemt en pizza på kjøkkenbenken. Når jeg kom dagen etter LEVDE det under osten. Jeg tuller ikke når jeg sier at det var ca 200-250 maur under der!!!!!

Skrevet

Krabber!!

Tåler alt utenom krabber. Kan ikke engang se en krabbe på tv uten å få høy puls og vondt for å puste.

Skrevet

Har en helt ekstrem frykt for edderkopper og sånne små "uskyldige" kaffedyr. Kjenner jeg må trekke bena opp i stolen bare ved tanken..

Har klart å drepe en edderkopp en gang i mitt liv. Det tok ca. et par timer med frykt, gråt, og skjelving og ved hjelp av sprayflaske med jiff universal, en gardinstang og et par bøker. Boken med edderkoppen under ble pent liggende helt til samboeren kom hjem et par dager senere..

I tillegg har jeg en merkelig frykt for å ta fingrene borti hverandre. (tenk sånn som på coveret til E.T-filmen) Klarer ikke tanken på at bena i fingrene kommer borti hverandre. Helt umulig å få til, og like grusom hvis noe andre gjør det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...