Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Flere som har fått et litt anerledes søvn mønster? Sovner fort på kvelden, men våkner midt på natta nesten hver natt. Må da på do og drikke litt. Det tar som regel litt tid før jeg sovner igjen. Trodde ikke man begynte å sove dårlig før i tredje tri jeg. Flere som sover dårlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja... kjenner meg igjen i dette. Jeg har vært oppe for å tisse 1-2 ganger hver natt siden jeg ble gravid omtrent. Ofte en gang før jeg sovner ordentlig, og deretter en gang i fem-sekstiden. Var et par uker hvor jeg sov hele natten sånn ved uke 22-25 omtrent, men nå (uke 27) må jeg stort sett opp igjen. Trodde også denne nattetissingen skulle roe seg i 2. tri, men det har altså ikke vært slik for meg heller. Nyrene jobber vel overtid :)

Kan ha litt problemer med å sovne noen ganger også pga "rastløse ben", utrolighet og kribling i leggene liksom. Hender jeg våkner med det også.

Så du er ikke alene Calexico!

Skrevet

Takk for svar. Da er jeg ikke helt unormal. Har hatt det sånn siden jeg fant ut at jeg var gravid omtrent jeg og. Det tar bare så lang tid før jeg sovner igjen. Våkner nesten alltid i fem-seks tiden jeg og.

Går til akupunktur, det hjelper på mye annet, men ikke søvnen. Så får vel bare vende meg til dårlig nattesøvn da:)

Skrevet

Hei, vil bare si at jeg tar magnesiumtilskudd hver kveld mot disse kriblingene i beina. Jeg har alltid vært plaget av dette, har alltid hatt "maurær i beina", men det er litt verre nå som gravid.

Gjør et forsøk, magnesium skal også hjelpe mot kramper o.l. i muskulaturen.

Ellers vil også legge til at denne natt-tissinga pågikk hele forrige svangerskap og tydeligvis også dette... Jaja, det får vi tåle :-)

Skrevet

Jeg føler at jeg ikke har sovet godt på over 22 uker :P Ligger lenge (ofte en time eller to) før jeg til slutt sovner, og så våkner jeg ofte på nettene. Prøver å la være å sove på dagen, men når man bare har fått tre-fem timer om natta så er det vanskelig. Og ikke hjelper det på nattesøvnen og ikke sove noe på dagen heller, tyner meg oppe hele dagen for så å ligge og vri meg på natte. Merkelig nok så har jeg sovet godt i natt for første gang på ukesvis, lurer litt på om det kan ha noe å gjøre med at byrden skal/skal ikke ta vaksina er løftet bort fra skuldrene mine :)

Skrevet

Har ikke sovet en hel natt siden jeg ble gravid. Må som regel opp 2-3 ganger i løpet av natten for å gå på do. Hadde hørt at det skulle roe seg i 2 trimester, men ikke for min del. Er sykemeldt pga bekkenet, så jeg får heldigvis sovet ut om formiddagen..

Skrevet

Er oppe ca annenhver time for å tisse. Sovner heldigvis fort igjen, men det blir veldig avbrutt søvn. De første ukene sov jeg godt hele natta, var såå trøtt, men nå har tissemaratonet begynt :) Forrige gang varte det hele svangerskapet, nesten som en slags tilvenning til å måtte stå opp om nettene for amming, hehe.

Skrevet

Jeg har også veldig søvn problemer. Sovner fort rundt kl.22. Må opp ca en gang om natta for å tisse. Men når jeg skal sove igjen da, begynner det vanskelige. Får ikke sove, og sovner og våkner hele tia. En liten lyd kan vekke meg eller en merkelig lukt. ikke rart jeg fungerer dårlig ellers om dagen. Det begynte da jeg kom over til 2 tri trur jeg...

Skrevet

Jeg sliter også med søvnen, våkner flere ganger på natta og noen ganger er det virkelig vanskelig å sovne igjen.. Jeg drømmer også utrolig mye så føler ikke jeg har den dype søvnen som jeg hadde før. Dette var værst i 1.trimester og da ga det seg litt i begynnelsen av 2.trimester men nå har det kommet igjen. Er vel ikke det værste man kan slite med så skal ikke klage. Er forresten 21+1 i dag :-)

Skrevet

Jeg sliter vanvittig med søvn, det går lenge før jeg får sovner etter å ha lagt meg, må som regel opp ennå en gang for å tisse, selvom jeg var på do før jeg la meg, og så våkner jeg igjen ca kl 4-5 for å tisse igjen, deretter sovner jeg heldigvis kjapt. Jeg går konstant trøtt, har som regel en 2 timers hvil etter jobb, ellers så fungere jeg ikke i det heile tatt, det rare er faktisk at de dagene jeg tyner meg selv til det ytterste og ikke hviler etter jobb, det er de kveldene jeg sliter mest og kan ligge i ca 1 - 1 1/2 time før jeg sovner. Er forresten 16 uker på vei og har vært sånn her siden jeg ble gravid.

Skrevet

Hei. Jepp. samme her. Har lest at det er fordi kroppen skal vende seg til å stå opp om natta For når babyen kommer må vi jo som regel opp flere ganger hver natt =)

Skrevet

Kjenner meg igjen.. våkner i hvertfall 2-3 ganger om natta for å tisse..og er så ekstremt tørst for tiden - så jeg drikker ca 1-2 glass vann i tillegg.. + at jeg har så ont i ryggen nå..men får ikke til å sove på noen av sidene for da blir jeg så kvalm...så jeg må ligge rett opp og ned,strak ut på ryggen når jeg sover..huff..og da får jeg bare ennå mer ont i ryggen... så tar det lang tid før jeg sovner når jeg først har våknet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...