Gjest Skrevet 28. oktober 2009 #1 Skrevet 28. oktober 2009 Hva tar deres babyer? Vi begynte med tran da snuppa var 4 uker - og ett eller annet sted på veien ga vi opp og begynte med d-vitamin istedenfor. Men hvor lenge skal vi gi dette? Og når begynner man å gi type Sanasol eller lignende? Eller gjør man ikke det lenger? (husker jeg fikk det da jeg var liten...) Og når begynner man å gi flourtabletter?
Prinsesse Gidderikke! Skrevet 28. oktober 2009 #2 Skrevet 28. oktober 2009 Jeg gir lillegutt Sanasol og har gjort dette siden han var 6 uker. Vi begynte med tran, men da han ikke ville ha dette og bare gulpet det opp igjen så sa helsesøster at jeg kunne begynne med D-vitamin eller sanasol. Jeg valgte Sanasol da det rett og slett var enklere og få i han og han synes dette er kjempegodt. Flourtablett er jeg usikker på da det ikke er kommet noen tenner enda her.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 28. oktober 2009 #3 Skrevet 28. oktober 2009 Fluortabletter lurer jeg også på, men tenker at det kanskje ikke skal gis enda, siden tannkrem-mengden nå i starten skal være så bitte bitte liten for å unngå overdose fluor.. Men ikke sikker altså! Vi gir tran når vi husker det, dvs ikke hver dag, men sånn ca annenhver vil jeg tro. Tran skal man vel helst gi hver dag "hele livet" tror jeg, pga de gode fettsyrene og D-vitaminen.. Om det samme gjelder D-vit dråpene vet jeg ikke, men skulle kanskje tro det? Det er vel viktig å få litt ekstra D-vitamin tilskudd for alle barn, ikke bare de som får tran?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 28. oktober 2009 #4 Skrevet 28. oktober 2009 Fluortabletter lurer jeg også på, men tenker at det kanskje ikke skal gis enda, siden tannkrem-mengden nå i starten skal være så bitte bitte liten for å unngå overdose fluor.. Men ikke sikker altså! Vi gir tran når vi husker det, dvs ikke hver dag, men sånn ca annenhver vil jeg tro. Tran skal man vel helst gi hver dag "hele livet" tror jeg, pga de gode fettsyrene og D-vitaminen.. Om det samme gjelder D-vit dråpene vet jeg ikke, men skulle kanskje tro det? Det er vel viktig å få litt ekstra D-vitamin tilskudd for alle barn, ikke bare de som får tran?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå